Gå til innhold

noen som kan hjelpe?


Gjest

Anbefalte innlegg

Dere har sikkert lest innleggene mine, og vet jeg er bekymret her, så håper noen kan svare meg.

 

Har hatt mensliknenge murringer, spes på venstre side, ganske langt nede i noen timer nå, men kjenner det også i ryggen. Ikke veldig vondt, men ubehagelig. ned mot lysken og nederst i ryggen. Er det vanlig? Noen som har opplevd dette?

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har også hatt litt små vondt mensliknende men litt nærmere navlen og nedover( på høyre side), spurte legen min han svarte at det var livmoren som strakk seg og at det ofte var på en side for det var det barnet hadde festet seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også slik, skikkelig stikking på venstresiden. Har du hørt om Det Gule Legemet? Det ligger i eggstokken din og produserer svangerskapshormonene i begynnelsen av graviditeten. Ser veldig stort ut på ul, men er helt normalt. Det kan man ha på høyre eller venstre side, og vi har det tydeligvis på venstre da! (eller, jeg vet-så det på ul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! så da er det et godt tegn da kanskje??? Har hatt det konstant i noen timer nå, i venstre lyskeområde. Kjennes ut som mensvondt nesten.. stikker og verker. Verking er en god beskrivelse..+litt i ryggen.. Vet du Eva-aprilbaby i Trheim har lest historien min, så jeg er jo nå redd dette er noe galt, Begynnende SA eller noe, men ikke noe blod da.. enn så lenge. Gosj, blir sprø jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet du er redd ja, å føler skikkelig med det for det. Helt jævli å gå rundt å være så bekymret for magen sånn som det her, men eneste jeg kan si er at jeg har hatt det så innmari likt som deg, tilogmed blødd i dagesvis, men plutselig banka ett fosterhjerte der, selv om jeg har hatt så mens-smerter at jeg lå på senga (jeg har født før å det var veldig likt smertene i begynnelsen der ass)

Men hva nå jan78? Får du ultralyd? du skulle funnet ut av det, det er jo helt umenneskelig å gå rundt sånn!!! Har du vært på ul i det hele tatt i svangerskapet?

Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg på noe vis, kom til sykehuset i Trheim så skal jeg ta blodprøver av deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, var på UL for en uke siden ca (var vel 5 uker da) og alt så fint ut, så da jeg kom tilbake dit nå om torsdagen, fant han jo ut at plommesekken hadde en avlangaktig fasong han ikke likte. Ikke så jeg noe hjerte heller, men det kan jo ha vært for tidlig..

 

Han sa jeg skulle få et endelig svar på ul som jeg skal til på onsdag, men er så redd han skal ta feil og si at her er det ikke liv, men så er det det allikevel.. Venninna mi så ikke hjerteaktivitet før i uke 9.. vet ikke om han så embryoet nå, men han viste meg det sist.. ikke ville legen ta HCG prøve heller, måtte høre med gyn?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ok. det blir nok noen lange dager frem til onsdag da skjønner jeg.Ikke bekymre deg for at hjertelyden ikke vistes, den trenger ikke vises enda. Til meg i uke 5 presterte de å si" nei du har mistet, her er det tomt" så det er tydelig at det er stooore forskjeller på dyktigheten rundt om....

Ring fastlegen din på mandag ang HcG da? de er legesekretærer som kan gjøre sånn.Og det tar bare 2 min.¨å husk å få en time på onsdag å, en prøve betyr jo ingenting. du må ha noe å sammenligne med, omd en synker :( eller stiger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var det jeg prøvde å forklare fastlegen at jeg ville, men hun hadde sagt til helsesøstra at hun ikke vill gjøre det da hun ikke visste hva jeg hadde fra før, og dermed ikke noe å sammenlikne med!? Skjønte ikke det jeg. Det er da bare å sammenlikne over et par dager?! Det burde hun jo vite... hun mente jeg måtte høre med gyn om dette, da hennes prøver kunne gi feil svar.. merkelig syns nå jeg, men hcgtest SKAL jeg ta! Stoler ikke på disse ul greiene eller gyn. Skal ha skikkelig bevis, g skjønner jo det nå når de ga en slik beskjed til deg. Tenk om de hadde sendt deg til utskrapning da! *grøsser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var tåpelig av fastlegen det, er det så vanskelig å skjønne at hun må bestille to prøver?

Skikkelig trist at man skal være så underlagt legen/sykehuset sin velvilje for å få hjelp, man kan lure på om de selv har vært gjennom bekymringer i svanegrskapet eller sa/ma.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen du. Jeg har skikkelig mensmurring nå, men det trøster deg vel ikke noe særlig akkurat :-(, for jeg er vel nesten helt sikkert i ferd med å miste.

Jeg har lest at ulike typer mensmurringer er helt normalt og ikke noe å være redd for (med mindre man som meg blør rødt i tillegg, så klart), så jeg synes ikke du skal tenke for mye på det, jeg.

Ta vare på deg selv, nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen:) Det holdt faktisk på konstant i mange timer i dag, men nå har disse magevondtene/verkingen gitt seg mer eller mindre. Skjønner at dette er ganske normalt, så for meg som er redd det ikke er noe liv der inne, bør vel kanskje ta dette som en god ting.

 

Hypatia: Jeg følger deg ganske tett om dagen, har ikke svart deg noe særlig tror jeg, men jeg føler veldig med deg nå! Håper virkelig dette går din vei, lest at du har slitt en stund med disse blødningene. Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jo svart på dette minst ett annet sted, men jeg har altså hatt og har fremdeles ordentlige menssmerter. Legen på Ahus i dag kjente på meg med ett trykk innenfra og ett utenfra i dag, og spurte hvor det var vondt, på begge sidene eller midt på. Det var absolutt vondest/ømmest på høyre side, og ikke så mye på midten. Vet ikke om det hjelper deg noe, men dette var altså smerter med levende passasjer, som legen "dokumenterte". Hun hadde ingen kommentarer til det hele, men det hadde hun nesten ikke til noen ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...