Gå til innhold

løfter dere tung??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff ja, gjør vel egentlig det.. jobber på småbarnsavdeling i barnehage, og det er stadig noen som må opp av forskejllige grunner der...

Men det er jo ikke akkurat sånn at man må ta i til man blir rød i trynet det da.. tror det er heller den type tungt vi ikke bør løfte... Noen barn innimellom må vel gå bra..:)

Annonse

Jeg jobber i dagligvareforretning, så jeg løfter tung nesten hele tiden på jobben. men tar ikke frukten lenger, for det ble for tungt. ikke er jeg flink til å løfte rett heller...=)

Jeg tror det går greit så lenge du kjenner eteer på hva du klarer selv. Går det fint med tunge løft så er det bare å løfte i vei, men man skal jo alltid løfte på den riktige måten da, men men.. Så jeg tror ikke det er noe farlig med å løfte tungt, så lenge man kjenner sine begrensninger.

Nei, jeg løfter minst mulig.

Men det er fordi jeg har slitt med blødninger og kort livmorhals.

Og har mye kraftige kynnere og bekkenløsning

Har derfor fått legeorde om og ikke løfte, eller være så mye i aktivitet, for og ungå prematur fødsel.

Legern har sagt at jeg får løfte max 2kg, og det er jo INGENTING når man skal klare seg hjemme alene, gjøre innkjøp o.l

+ det blir jo endel løft når jeg er på sykehuset og besøker mannen min, men er blitt veldig flink til og be om hjelp og sende ut ordrer :P

Med mindre man har risikosvangerskap, f.eks pga svak livmorhals etc. er det vel ikke farlig å løfte. Problemet med å løfte tungt er jo at det kan forårsake bekkenløsningsplager, noe som jo ikke er noen ønskedrøm, da.

Jeg løfter det som passer meg. Jobber som nattvakt på sykehjem (sykepleier), er alene på vakt, og må ta alle tunge tak og løft alene. Føler ikke at tunge tak gjør min bekkenløsning verre. Det verste for meg er all travingen i lange korridorer.

Men samtidig forsøker jeg å ikke løfte min datter på 6 år, lenger. Hun er som en blyklump på 25 kg, og det er unødvendig å bære på henne, selv om det er litt kos noen ganger, da.

Annonse

Hallo

Jeg kan ikke si jeg ikke løfter tungt. Jeg jobber som nattevakt på to forskjellige sykehjem, og der blir en del tunge tak og tøy og bøy.

Har og en gutt på over 20 kg som av og til må løftes på osv. Tenker ikke over det egentlig så lenge det ikke gir meg noen ubehageligheter.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...