Gå til innhold

Flere som er enig med meg at dette dyret ikke bør leve lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sweet Amber:

Ja, enig i at et liv er verdt mye! Her i huset har vi ved flere anledninger operert kaniner for 3000,- kroner, men så har de dødd under operasjonen (og man får ikke rabatt av den grunn). Dette er kaniner som er funnet utenfor Stovner senteret, plaget av mennesker på Gressholmen osv osv, men som vi har gitt ny sjanse til liv her hos oss. Så som du forstår finnes det ingen øvre grense for hva et liv er verdt her hos oss (katter og hunder er det brukt enda gøyere summer på).

FORSKJELLEN er at her oss meg får de et verdifullt liv! De er ønsket, får stell, veterinæroppfølging osv osv. Vi reiser aldri fra de i ferier ute å sørge for pass heller, bare for å nevne noe (og hvem som helst får selvfølgelig ikke passe). Og det er når folk ikke er villig til å gi dyret et verdifullt liv, slk som jeg mener disse menneskene IKKE gjør, jeg mener katten har det bedre død enn levene. En katt som er død lider ikke, men denne katten gjør det fordi den ikke får veterinær oppfølging. Det ser jo ut for at de ikke har tenkt å ta denne katten til eterinær før den nærmeste er tilbake om en 3 mnd tid og er det en infeksjon han har fått er nok den katten pint til døde på den tiden.

Men vi har alle rett på våre egne meninger, men dyreplageri er faktisk ikke lov!

Ja og for de som reagerer på at jeg er ekstrem FOR dyr, så trengs det desverre noen som meg fordi det finnes så mange som familien til denne jompi. Kan anbefale dere en nettside www.dooa.no - ta en kikk og les litt om elendigheten som er der ute!

Fortsetter under...

Skrevet

stakkars stakars pusekatt!!!!

Har selv en laaaanghåret perserkatt hvit og en laaanghåret border collie. Vi har hatt katt og hund fra jeg ble født og ingen i min familie har utviklet noe form for allergi for dyr.De ligger begge her i armene mine og koser seg...perseren min fikk betennelse i nakken av et sår for en stund siden og måtte gå på antibiotika, såret ble ikke bedre og han måtte sy etterhvert. Nå vokser det ikke hår der betennelsen var men han koser seg som bare det og er en lykkelig katt. Hunden vår er svart og langhåret og han sliter med øyekatarr innimellom skal inn neste uke til dyrelegen og skjære ut en byll rett under øyet hans, han har fått betennelse i såret der flåtten beit han..for to mnd siden tråkket han også på glassskår og fikk betennelse og det som verre var og måtte sy...

Det er tydelig at du ikke vil ha katten i ditt hus og du prøver tydelig å rettferdigjør å avlive katten. Venninna mi har også grå perser og en liten terrier..hun har også nettopp fått baby og har en femåring fra før, heller ikke der er det utviklwt noe allergi, og hun har også vokst opp med hund og katt i hele sitt liv.

Jeg syns det er trist at slike folk som deg har dyr, dere fortjener det ikke. De er ikke noen leketøy og man kan ikke bare skaffe seg en katt eller hund og avlive dem for den minste ting. Border collie hunder sliter ofte med øyekatarr/ betennelse og man avliver dem ikke for det.

Venninna min sin terrier er tilogmed operert i øynene sine pga problemer...

Denne tråden syns jeg var vond og lese og jeg håper virkelig du tar katten til veterinær, babyen har ikke vondt å bo i et hus med katt, da lærer hun/han seg å leve sammen med dyr. Ser at et par unger i gata her er livredd hunden vår det er tydelig at de aldri har bodd med dyr, hunden vår er verdens snilleste.

Stakkars katt!!!

Skrevet

Må understøtte det HVA er i magen sier...

Katter er på ingen måte noen fare for småbarn. Stort sett liker de ikke spebarn engang, og holder seg unna. At de søker varme og derfor lleger seg over ansiktet til små barn er også absurd gammel overtro. Katter kan i verste fall legge seg i sengen ved beina dems, de orker ikke å ha det for varmt de heller. Men selv har jeg aldri opplevd å se en katt gå oppi til et lite barn før de er nærmere året. Je og søsknene mne har vokst opp med katter, og datteren min også, og vi har aldri opplevd at katter sprer bakterier, eller at de har prøvd å ta livet av oss..

Jeg blir så provosert av at voksne, oppegående kvinner kan sitte og trykker ut av seg sånn gammel kjerringtro og tull. Ærlig talt. Tror dere at ded underjordiske kommer og tar barna deres hvis dere ikke døper dem også?

Skrevet

Få nå den stakkars katta til dyrlegen, der skulle den vært for lenge siden!!! Hør på det dyrlegen har å si til dere, og så får dere ta en avgjørelse om eventuell avliving etterpå.

Hvor syk katten er, er det ingen av oss som kan uttale oss om, derfor kan vi heller ikke si om katten bør avlives, eller ikke. Men frisk er den i hvert fall ikke, og vondt har den tydeligvis, så derfor må den til dyrlegen fort som f***!

Stakkars katt!

Skrevet

jeg er uenig med Meesah m2 i magen

har man allergi i familien skal man la være med å utsette sitt barn for det.

har selv et barn som er allergisk over det meste.

å vi ble frarådt av diverse leger og andre eksperter å la være med å annskaffe oss dyr.

for det kan forsterke allergien.

En lege sa at min datter muligens godt kunne kose med en katt/hund hvis hun var på besøk hos noen uten å reagere.

men hvis vi fikk en katt /hund i huset,så kunne hennes allergi bli forsterket.

ang katten,hvis den viser seg å være ok. så kunne du heller prøve å omplassere den,eller så kunne søstren din overta den.

lykke til.

Annonse

Skrevet

hvorfor dytte på denne tråden?

jeg mener ikke at den katta har blitt mishandlet..

hankatter sloss.. det er sånn de er.. og de slutter ikke automatisk zselv om man kastrerer de når de er så gamle..

herregud som dere overdriver!

Skrevet

Takk for at du dyttet den ett hakk til lenger opp Anonym...hvis du ikke vil dytte den opp så må du heller ikke svare...

Jeg mente iallefall at katten hadde rett på dyrelege og få behandling....prøvde å få flere til å støtte meg i det..tror ikke du forsto hva jeg mente...og hvis du svarer meg hjelper du tråden til å bli dyttet opp et hakk...

Skrevet

Stakkar pusen... prøv å spørre dyrlegen om råd, de vet alt om bakteriesmitte osv. Forøvrig er det sunt og herdende på allergi og ha dyr i huset fra fødselen av barnet ditt:) så det er jo en god nyhet!

Jeg har selv en hvit katt som røyter masse! hehe, men blir litt ekstra støvsuging, men det hører jo med når man har dyr:)

Bare få sjekket byllen, det er kanskje en ufarlig infeksjon etter en liten slåsskamp:)

Håper dere finner ut av det!

Skrevet

omplassering er beste muligheten om katten ikke er syk da...få den til dyrlegen, men å ta livet av den hvis den ikke er syk blir i mine øyne feil, ingen har rett til å bestemme hvem som har rett til å leve i mine øyne...

hør med søsteren din, det virker som det kun er hun som vil ha den, og hadde jeg vært henne hadde jeg blitt pissed off om noen hadde tatt livet av katten jeg er glad i!

Skrevet

Enig i at det er synd i katten. Men herregud, så voldsomme reaksjoner HI har fått! Jeg sitter her med store øyne og tror nesten ikke det jeg leser. Kan hun ikke få spørre om råd uten å få verbal juling av dyrevernere? Jeg er selv kjempeglad i dyr, har hatt både hund, katt, kanin, hamster, you name it. Men jeg vil ikke angripe HI på denne måten, som om hun var en sadist av verste sort. Hadde hun ikke brydd seg om katten, ville hun jo ikke spurt hva hun skulle gjøre.

Skrevet

må bare få komme med en liten kommetar til dette med allergi/astma i forhold til det og ha husdyr og beby.

Det er slett ikke tilrådelig å ha husdyr i familier som er utsatt for å kunne få astma, dette kan provosere frem allergi og astma.(sier dette som helsepersonell)

For utenom dette kan jeg fortelle at vi hadde hun da jeg var beby, dette provoserte frem astma hos meg, som jeg ennå sliter med i voksent liv.

Dette kunne muligens vært unngått om vi ikke hadde hund den gangen.

Skrevet

er så uenig i alt du har skrevet i dette innlegget, Meesah m2 i magen

det finnes faktsik babyer som er blitt drept av at katter har lagt seg over ansiket til babyen og kvælt den.

å katter søker varme, hvorfor tror du at de legger seg oppå bilens panser om vintern? eller prøver å komme seg oppi barnevogna?

Annonse

Skrevet

Slapp av a anonym! Hvis man planlegger litt som jeg har gjort, kjøper kattenett osv osv, så vil disse skrekk senarione dine aldri skje! Værre er det med de som ikke har katt og glemmer at naboen har det!

BØ! Pass på ungen din... :o)

Skrevet

Hi her!

Hadde vel egentlig håpet at denne tråden ville gå ut snart... men siden den ikke gjør det, kan jeg jo skrive litt. Veldig synd at så mange ikke fatter poenget mitt. Hvis jeg ikke hadde brydd meg om katten hadde jeg vel ikke giddet å skrivt noe om det heller. Syns vel kanskje det går an å svare folk litt mer verdig enn jeg syns mange har gjort her. Skjønner hvertfall hvorfor folk velger å være anonyme her:)

Skrevet

helt enig med deg jompi.

syns at "visse" personer her inne har engasjert seg litt for mye.

det å kalle deg for dyremishandler....jaja...de har vist ikke noe annet å ta seg til.

men jeg velger også å signere med anonym, for dette er jo nesten blitt en "hekse jakt".

ønsker deg i allefall lykke til fram over.

ha en god kveld :)

Skrevet

Ja, den som har engasjert seg mest har signert med nick, så...?

Skjønner ikke hvorfor hi bruker mer tid på denne tråden jeg! Har den katten vært til veterinær enda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...