Gå til innhold

Noen som har tatt UL i 4- 5 uke etter en blødning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt en hel uke med skikkelig mens-smerter i mage/rygg og blødd i dagesvis. Fikk ul hver mandag fra uke 3 til uke 7 men i uke 4 så de kun en fortykket slimhinne og i uke 5 presterte en kj**rring å si at jeg hadde abortert "nei du har mistet, her er det helt tomt" (uka etter så vi hjertet banke) Så før du gleder/gruer deg til noe, vær forberedt på at de KANSKJE ikke ser noenting. Det kommer helt an på ultralyd-apparatet og hvor flink vedkommende som utfører ultralyden er. Jeg var ikke forberedt på dette, så jeg hadde noen fæle uker pga dette.

Hvis de er usikre-si du vil ha en HcG-prøve i serum (dvs blodprøve) med 2 dagers mellomrom. den slår ikke feil,hvis fosterutviklingen da er normal så skal den doble seg. HcG er ett hormon som lages i morkaken.

Hvis det er noe trøst, mange har blødd i svangerskapet uten atd et er noe farlig, det kan gå begge veiene.

Håper du ble litt klokere, og MASSE lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 6+3 da vi var på ultralyd. Da så vi tydelig et hjerte som slår, men det er jo tidlig, så alt er veldig smått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for svar! Hadde en mini mini blødning for en uke siden, var kun litt rødbrunt blod denne ene dagen. Ringte legen og fikk henvisning til UL. Da jeg kom dit fikk også jeg en j*** kjerring som mente at her var det tomt- akkurat de samme orene brukte hun. Hun ville sette stikkpillere i skjeden for å abortere, men jeg følte det var "liv" der inne så jeg nektet. Fikk ny UL med en annen lege to dager etter og han mente kanskje jeg var kommet kortere i sv.skapet enn forventet og satte meg opp på en UL nå kåmmende onsdag. Han så fostersekk, plommesekk og mente det kunne være 5 uker kommet isteden for 7 som jeg trodde. føler meg liten og redd, kjenner på kroppen alle graviditetstegnene, mensmurringer, stikkinger, ømme bryst, svimmel osv.... Er såååå nervøs for neste UL..... Hvordan gikk det med deg? Fårstår vi har opplevd det samme omtrent....Ønsker deg og masse lykke til!!!!! Stor klem!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til UL på mandag, visste ikke at jeg var gravid enda. Legen så ingenting der inne, men jeg var 3+5 (uke 4)...

 

Jeg har spottet brunt i 1,5 uke, og hatt et par dager hvor det såvidt har kommet litt rød/rosa. Ser ut som om dagen i dag er den første uten at jeg spotter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på UL på Volvat i Oslo i på fredag fordi jeg hadde en liten blødning og ble redd det var en spontanabort på gang. Har en gutt på 17 mnd og mistet en gang i uke 10 før jeg ble gravid med gutten min.

 

Men altså: blødningen var stoppet og livmormunnen lukket, sa legen, men han fant altså to fostersekker. Den ene var 12 mm og den andre 4mm. Han kunne ikke se liv i den store, men mente at det var fordi det er så tidlig i graviditeten. Tok blodprøve for å måle hormonene og skal igjen om en uke for å se om verdiene stiger (gravid fremdeles) eller synker ... Jeg tror det går bra siden jeg ikke blør og føler meg i fin form. Men så var det dette med to fostersekker i så forskjellig størrelse ... Legen mente det kunne være at den lille bare var befruktet noen dager senere enn den store og at det forklarte forskjellen. Skal ikke til UL igjen før om nesten 2 uker! Hjelp så lenge å vente!

 

Noen med lignende erfaringer? Tvillinger i så forskjellige størrelser?

 

Men blir det tvillinger blir det fullt hus her. Min mann har en datter på 6 fra før, og så har vi vår lille gutt på 17 mnd ... og hjelpe meg om vi får 2 til ... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...