Gå til innhold

Rehabiliteringspenger... Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig søkt rehabiliteringspenger, men venter ikke svar riktig ennå. Det jeg lurer på er følgende: Blir rehabiliteringspengene stoppet ved fødsel, eller fortsetter jeg å motta stønaden når Gullebaby kommer?? Selvfølgelig forutsatt at jeg er i en form for "aktiv behandling med utsikt til bedring" som det så fint heter hos trygdeetaten... ;o)

Noen som har erfaringer med svangerskap/fødsel/barseltid kombinert med rehabiliteringspenger?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6076268-rehabiliteringspenger-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på rehab. penger jeg også... Du har ikke krav på rehab.penger når du har født.. så når bebien kommer så stopper pengene også... Det er fælt, men sånn er det å være syk i Norge ja... Du må søke om engangstønad ved fødsel.. dette er det eneste du får av penger etter fødsel...

Er i samme situasjon selv... det er dritkjipt!!

Kan dessverre fortelle deg med 100% sikkerhet at rehabilitringspenger stopper når du føder barn. Gjør ellers oppmerksom på at de også vil stoppe i løpet av svangerskapet dersom du blir 100% sykmeldt over lengre tid. Sorry, men slik er regelverket.

Annonse

Det er feil, du har krav på å få rehabiliteringspenger selv om du får et barn, så lenge du tilfredsstiller kravene om å gå til aktiv behandling.

Du kan antagelig få stoppet pengene en periode i nedkomsten, men du har fortsatt krav på å få det.

Jeg har gått på det i 2år pga fysisk skade, og er nå gravid og har sjekket opp dette. Skal på omskolering jeg da etter ungen er ute, men har sjekket opp begge deler.

Har fått det samme svaret av rikstrygdeverket og det lokale trygdekontoret her.

Så det ordner seg nok for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...