Gå til innhold

Tidlig UL pga blødning og ... der er to!!! (uke 6) - kanskje ...

hønemamma'

Anbefalte innlegg

Var på UL på Volvat i Oslo i går fordi jeg hadde en liten blødning og ble redd det var en spontanabort på gang. Har en gutt på 17 mnd og mistet en gang i uke 10 før jeg ble gravid med gutten min.

Men altså: blødningen var stoppet og livmormunnen lukket, sa legen, men han fant altså to fostersekker. Den ene var 12 mm og den andre 4mm. Han kunne ikke se liv i den store, men mente at det var fordi det er så tidlig i graviditeten. Tok blodprøve for å måle hormonene og skal igjen om en uke for å se om verdiene stiger (gravid fremdeles) eller synker ... Jeg tror det går bra siden jeg ikke blør og føler meg i fin form. Men så var det dette med to fostersekker i så forskjellig størrelse ... Legen mente det kunne være at den lille bare var befruktet noen dager senere enn den store og at det forklarte forskjellen. Skal ikke til UL igjen før om nesten 2 uker! Hjelp så lenge å vente!

Noen med lignende erfaringer? Tvillinger i så forskjellige størrelser?

Men blir det tvillinger blir det fullt hus her. Min mann har en datter på 6 fra før, og så har vi vår lille gutt på 17 mnd ... og hjelpe meg om vi får 2 til ... :)

Fortsetter under...

Jeg hadde en ganske lik opplevelse. Hadde en blødning i uke 6 og trodde jeg kanskje hadde en spontan abort. Fikk ul, som viste to fostersekker. Den ene så de et fosteranlegg i, mens den andre var det vansklig å se noe i. Fikk beskjed om å komme tilbake om en uke. hadde ikke så mye mer blødning en i to dager, og livmormunnen var lukket. Da vi kom tilbake hadde det vokst frem ett fosteranlegg i den tomme fostersekken også, og vi kunne se to hjerter som slo!!!

Nå er vi i uke 19 og de har utviklet seg eldig likt, så den lille forskjellen som var i starten var nok at to egg ble befruktet med litt tidsforskjell.

Skal på ordinær ul i morgen, så vi håper vi får se hva hvilke kjønn de er. Har ikke hatt noen blødning etter den jeg hadde i uke 6.

Lykke til med de to i magen, det går sikkert bra.

hei

jeg var på ul i dag fordi jeg har spotta brunt i to dager og har hatt litt kraftigere smerter en de andre dagene. trodde jeg var 2 dager ut i 6 uke i dag, men legen mente på at jeg bare var rund 4 uker på vei .så da kunne hun ikke se om det var liv eller ikke.men hun trudde det var greit. men fikk meg jo en veldi stor overaskelse da hun sa hun så to fostersekker.men det var mye forskjeld på størrelsene på de og sa at jeg måtte ikke bli for skuffa for at det kansje bare ble en.skal tilbake om 2 uker og se. håper på og se to hjerter som slår da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...