Gå til innhold

September: pakket bagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei:) Lurer på om d er noen som har pakket bagen? Hva har dere eventuelt pakket med dere? Jeg skal til å pakke nå tenkte jeg, men er litt usikker på hva jeg skal ta med meg....=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor du langt fra sykehuset? Det avgjør i så fall mye...

Min erfaring er at de mange listene i mammablader osv ikke alltid har like mye for seg. Lite av det som faktisk er behov for..En barselavdelingen er full av usminka, slitne og nybakte mødre, så allverdens nye innkjøp er ikke nødvendig!

Jeg tar med meg joggebukse®, et par topper/singlet,amme bh, myke og behaglige truser(som kan romme store bind/bleier), shampo, såpe, lactacyd såpe(godt med en mild såpe som er lett å skylle av) og øvrige toalettartikler, noe å sove i - lurt å ta med ekstra for du svetter sikkert en del om natten, og morgenkåpe.

Husk helsekort og liste over hvem du skal ringe /melde etter fødselen! Mobillader og mobil er et must...

Hvis fødselen trekker ut kan det være mangt du får lyst på, og det meste finnes i sykehus kiosken, både drikke og lesestoff.

Jeg hadde med en notatbok og en penn forrige gang, og i ledige stunder skrev jeg ned tanker rundt fødselsopplevelsen, og har vært kjempeglad for det etterpå. Detaljer forsvinner fort...

 

Spennende greier - pakk i vei:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fikk jeg en bok som hett mine 5 første år. Som jeg kunne skrive ned forskjelig ting i . Så jeg har kjøpt meg en bok til. Den har jeg pakket ned i bagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det som er nevnt ovenfor her, tror jeg det er lurt å ha med seg "innesko". Det er ikke noe ålreit å gå rundt barbent eller i sokker inne på sykehuset. Jeg har med meg et par sandaler som jeg også kan bruke i dusjen hvis jeg føler for det.

 

Ellers har jeg hørt flere nevn at leppomade (er det slik det skrives?) er lurt. Man blir visst veldig tørr på leppene.

 

Og selvfølgelig er det viktig å ha med seg kamera! med film/minnekort og batteri/lader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min liste utfra tips her på forum. Mye trenger man kanskje ikke, men jeg pakker med det meste jeg har på lista.

 

Meg:

BH 2 stk

Ammeinnlegg engangs + ull

T-skjorter

Tynne gensere

Bukser

Sokker

Truser

Toalettsaker (Tannbørste,-krem, såpe, sjampo, fuktighetskrem, sminke

Dorullmykt

Drikkeflaske m/XL1

Svangerskapsjournalen

Hårføner

Bind

Slippers

Snacks (rosiner, nøtter, sjokolade)

Ammesjold/ salve

Morgenkåpe

Lypsyl

Lesestoff

Notisblokk/ penn

Xylocain

 

Beibi-gutt:

Teppe

Klær

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke pakket bagen enda. Har 21 dager til termin. Tror jeg skal starte nå. Sist fødte jeg en uke før tiden. Håper jeg gjør det nå også. Da er det bare 2 uker igjen!! :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...