Gå til innhold

Termin?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg hadde siste mens første dag 1. august. EL 12. august, og har gjennomsnittlig syklus på 25 dager.

 

Hvordan klarer babyverden å få til at jeg er 4 uker på vei i dag da? (Altså i min 5. uke?) Skifter ikke ukene på samme ukedag som første dag av siste mens? (1. august var en tirsdag..)

 

Har jo ikke så mye å bety, men jeg vil liksom skjønne det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det vet jeg godt, fosterets uke regnes vel fra EL/unnfangelse - så det har jo ingenting med det her å gjøre?? Svangerskapets 40 +2 uker regnes vel fra siste mens, det er vel ikke fosterets uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes terminkalulatoren på babyverden.no er bra å se etter jeg da. Stemmer med unnfangelse til og med hos oss hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malin82!

 

Ja, alt stemmer her også, unnfangelsen og, bortsett fra at babyverden sier jeg er fire uker på vei. Men det er bare 26 dager siden siste mens, dermed må jeg jo være 3 + 5?? Eller er det jeg som er helt på jordet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, vet ikke helt. Til meg står det at jeg er 5+3 og jeg hadde siste mens 19.juli. Vet egentlig ikke hvordan det reknes, men satser på at de har peiling de som har laget kalkulatoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det har de sikkert. Jeg tror jeg har skjønt det nå da! Jeg tror kalenderen skifter uker på unnfangelsesdagen. Da stemmer det for min del også, i og med jeg har 25 dagers sykluser. Så da er antall fullgått uker estimert ut fra 28 dagers syklus, så jeg har på en måte 3 dager mindre i mine to første uker uten barnet..

 

Nei, dette ble bare rot, men takk for hjelp uansett! Nå har jeg da skjønt det for min egen del!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan hjelpe deg:) Du har kortere syklus enn 28 dager, derfor har du eggløsning tidligere (normalt sett) enn den 14. dagen, derfor bytter du dag før tirsdag:) Skjønner?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...