Gå til innhold

Hvor og hvordan vondter har man om man aborterer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser om SA og MA , og det står at man får vondt i magen + blødning. Men hvordan vondter er det? Mensenvondt? Og kjenner man det i ryggen også? (Dere som hadde vondt i ryggen når dere hadde mensen, skjønner hva jeg mener).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hører ikke til her (enda) klikket bare feil og så denne, så da svarer jeg likesågodt. Jeg mist for 1,5 mnd siden. Da hadde jeg hatt litt rosa på papiret i noen dager. Så fikk jeg skikkelig vondt i magen og korsryggen, sånn de verste mens-smertene vondt. Gikk på do og da blødde jeg. Masse. Hadde vondt i mage og rygg i vel en dag og silblødde i et par dager så var det over. Var likevel definitivt mest vondt psykisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg begynte det med vondt i ryggen, sånn "typisk mensenmurring"; ikke veldig vondt, men nok til at jeg tenkte "håper ikke dette er noe..." Rosa på papiret i løpet av natta, brunt neste morgen før det ble rødt senere på dagen. Så gikk vannet(!) (uke15, men vannet gikk akkurat som ved vanlig fødsel), fikk svake rieliknende sammentrkninger i magen og morkake + foterrester kom ut... Da var det liksom ingen tvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosteret hadde vært dødt siden slutten av første trimester; kanskje helt siden uke8. Så det var "bare" det aller vanligste, store avvik hos fosteret slik at utviklingen stoppet opp. (Fant ikke hjertelyd på første kontroll i uke12. Ble da tilbudt ultralyd (bor i USA), noe jeg faktisk takket nei til. Det er jo ganske vanlig å ikke høre hjertelyden så tidlig (hjemme i Norge i tidligere svangerskap ville ikke legen min prøve engang...) Var ikke bekymret; hadde 5 fullstendig ukomliserte svangerskap bak meg... Undret meg litt da kvalmen gav seg etter uke 12 (pleier å spy fram til fødsel). Mistet et par dager før jeg skulle ha vært på neste kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble plutselig en ettermiddag ufattelig kvalm og kastet opp flere ganger (gjør jeg aldri). Dagen etter hadde jeg sterke ryggsmerter og blodig slim på papiret. Dagen etter dette igjen begynte jeg å blø. Hadde også diare.

Det var umulig å gå glipp av for å si det sånn.

Har ikke opplevd MA, men slik jeg har forstått så får man ikke så sterke smerter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde lett murring i magen. Ikke spesiellt vondt. Rødbrunt på dopapiret, etterhvert rødere og til slutt koagulert blod. Hadde ikke noe særlig vondt. Etter innvendig ultralyd så de at det lå fosterrester igjen i livmoren og jeg fikk tabletter som "hjalp" livmorne med å trekke seg sammen og drive ut resten av fosteret - og det var smertefullt. Det var som svært kraftige menssmerter og smerter i korsryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...