mor til prins Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 hjeeelp. samboer fikk nettopp utkalling til rep. rett rundt treminen min. vet dere om han kan slippe den pga fødsel?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Det vil jeg da tro...burde gå an å få det utsatt vel? Be ham kontakte dem og ta med bevis på terminen din.
Soon2B FØDEKLAR Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Det går nok bra! De er veldig grei der. Broren min slapp repp da hen skulle på bowling-turnering ;-)
venter nr tre i september Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 heisann!! akkurat i samme situasjon vi også... be jordmor elr lege om å skrive ut en terminbekreftelse til deg som dere sender inn til heimevet,da går det nok i orden skal du se :-) ok til oss iallefall. han slipper ikke nødvendigvis,men får utsettelse..
Duddlidu Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Hei! Ikke for å ødelegge dagen din her, men min kjære er også kallt ut på rep midt i terminen min. Har får ikke utsatt den så sant ikke fødselen skjer før han drar, enda vi fikk terminbekreftelse fra legen og sendte søknad. Han får derimot stille med egen bil og mobiltelefon tilgjengelig. Heldigvis så skal ikke min kjære lenger bort enn at han rekker hjem på litt over en time, mulig din får slippe dersom han skal lenger bort. Hilsen meg
mor til prins Skrevet 26. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2006 han skal ikke så langt bort. bare en times kjøring. håper de er litt greie. det ville være grusomt om han ikke kom fort nok hjem. og jeg vil ikke være alene 5 netter rett i terminperioden. takk for fine svar. tenk å treffe akkurat på termin da dere. skulle tro det var andre makter med i spillet her. he he.
Duddlidu Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 Hehe, den tanken har jeg også stusset over... igrunn håpløst irriterende at den skulle treffe så akkuratt på termin. Samboeren min har tenkt å forsøke å kunne kjøre hjem hver kveld, og tilbake igjen på morgenen slik at han får sove hjemme. Synes det er litt dårlig gjort av hv å ikke la de få slippe denne ene rep'en når de skal bli pappa'er. Han er ikke veldig lysten på å få den utsatt til november heller om han kan få slippe det. Kan tenke meg det er ganske mye kaldere og kjiipere å være ute døgnet rundt da. Statestikken tilsier jo at jeg sannsyneligvis kommer til å gå over tiden, så da kan det jo hende det hele går greit alikevel. men jeg NEKTER å føde alene, han får væersågo å komme seg hjem i tide. Får jeg spørre hvor din skal hen? Min skal til Kongsberg på Heistadmoen.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #8 Skrevet 27. august 2006 Det kommer kanskje litt an på hvilken del av HV han tilhører..!? Innsatssyrken eller ikke, befal eller "bare" menig osv.. Send en søknad, i god tid, sammen med bekreftelse på termin. Evt går det jo an å høre om han kan få en avtale om at blir det fødsel kan han stikke med en gang. Spørs jo hvor langt unna tjenestestedet er sykehus/hjemmet deres naturligvis.. Her på plassen bruker de være greie med slikt, men vet de er strengere nå med de som er med innsats styrken da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå