Gå til innhold

Noen praktiske spm?!


Januar 2010 <3

Anbefalte innlegg

hvordan er det med trening tidlig i svangerskap??? Jeg trener spinning 1-2 ganger i uka....

 

er det noen man helst ikke skal spise når man er gravid???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte legen min om akkurat dette i går. hun sa det ar det er bare positivt å trene i svangerskapet, så lenge treningen ikke er ubehagelig eller gjør vondt. Spinning var kjempefint sa hun. Skulle ungå aktiviteter med ball, og ting som kunne medføre slag/spark mot mage. Da jeg er i en vente uke nå på å få beskjed om dette ender i nok en abort/MA sa hun det at uansett hva jeg foretok meg, så ville det ikke ha noe å si på utfallet av graviditeten. Det viktigste er at man gjør ting en føler for, og er det å trene og holde seg aktiv så GJØR DET! Så du kan helt trygt trene spinning:)

 

Når det gjelder mat, ligger det en fin "liste" inne på babyverden vet jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege sa at det å holde seg i aktivitet er bare bra - men alt med måte. Husk at fosteret ikke selv kan transportere bort varme. Det kan fort bli overopphetet. Den som sikkert kan svare deg best er nok treneren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa også at spinning er ypperlig! Det kan man holde på med helt fram til fødselen. Selv liker jeg best å jogge. Skal prøve på å gjøre det til ut i oktober. Da er jeg ca fire måneder på vei. Tar selvsagt hensyn til dagsformen og prøver ikke akkurat å sette pers på den faste treningsrunden, men ønsker virkelig å holde meg i form. Vi kjøpt spinningsykkel som vi har hjemme. Den kommer jeg til å begynne å ta i bruk så smått nå, slik at kroppen venner seg til deg. Når jeg ikke orker å jogge lenger eller været blir kjipt, så kommer jeg til å gå over til spinning.

 

Sjekk ut www.matportalen.no for kostholdsråd (Mattilsynet sin offisielle side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...