Gå til innhold

35år og alenemor i mars- min første:)

frk.holm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har rett på overgangsstønad, dobbel barnetrygd og farsbidrag er du uten jobb får du 33000 kr i nedkomsstønad er du med jobb har du opparbeidet deg permisjonspenger. Om du har jobbet de 6 siste mnd da. Håper jeg kunne hjelpe litt...... Lykke til klem fra meg som har termin om 33 dager......

Kan si det jeg husker hvertfall:-)

Du får fødslelspenger hvis du har tjent deg opp rett til det-og det har du jo hvis du har vært i jobb.Du får og permisjonen til far hvis han ikke er der og skal ha selv.Så du kan ta 53 uker perm med 80% lønn,eller 43 uker perm med 100% lønn-det velger du selv!

Dekka 64% av barnepassutgifter kan du få.

Dobbel barnetrygd 1940,-

Farsbidrag

Overgangssønad,den er på 9400,-ca og blir redusert hvis du har inntekt.Fødselspenger teller som inntekt så den reduseres etter hva du får der.

Hmm..kommer ikke på noe mer i farten,men du kan jo bestille en time på trygdekontoret-og få vite hva du har krav på der:-)

Hva med barnefaren da,er han tilstede??Litt nyskjerrig her og;-)

Annonse

Hei,

jeg er 36 år og i samme situasjon, termin i desember. Barnefaren er langt unna og vil ikke/kan ikke ta noe ansvar.

men det går helt fint!

Hvis du tjener mer enn gjennomsnittet vil du oppdage at du går ned i inntekt (fødselspenger er begrenset oppad), og bidraget beregnes også på grunnlag av begges inntekt, så det blir kun dobbel barnetrygd, bidrag og skatteklasse 2. Men klasse 2 gir minimalt utslag når lønnen er høyere...

Som 35-åring vil du forhåpentligvis som meg få masse gratulasjoner og lite 'pes' for at du velger å bli alenemor. Mange gir uttrykk for at man er tøff som tar det valget, og det er jo sant!

Lykke til videre :-)

Kjære Pia Tusen takk for svar, og jeg tjener 25000 i mnd nå..Holder til i Oslo , hvor i landet holder du til? Kjenner ikke noen i samme sitausjon , kanskje ikke så rart.., kanskje vi kunne holdt kontakt? Uansett , lykke til i desember og videre m alt!Stå på.. klem

Annonse

Oj så virkelig det ble når jeg fikk se ultralyd bilder av min lille baby idag:) Bekymringene ble litt mindre i lys av den gleden jeg følte da.. Er vi flere i samme situasjon så kanskje vi skal holde kontakten? Hjelpe og støtte hverandre.. Er i Oslo jeg oxo.. Uansett, tusen takk for oppmuntrende ord og masse lykke til i februar :) Klem

Hei.

Oslojente her også, er 36 og venter min lille prinsesse 2 nov ca. Pappaen er ikke tilstede i vårt liv (vil ikke) men vi skal klare oss fint alene.

Hyggelig at det kommer flere hit som er på min alder, har følt meg litt som aleneforumets "Grand Old Lady" *knis*

Håper du har lyst til å bli med når vi arrangerer treff, veldig hyggelig å snakke med andre i samme situasjon, uavhengig av alder.

Lykke til og gratulerer med graviditeten!

Takk for det.

Nå har jeg lagt ut en forslag om at vi treffes fredag 8 sept kl 1500 på Egon, Jernbanetorget.

Det er bare en uformell samling for de som har lyst å komme. Vi bare prater, deler erfaringer, blir kjent og spiser kanskje. Ikke mer kompilisert enn det. Heng deg på. Mulig det blir en annen dato/klokkeslett, bare lodder stemningen nå, vil jo at flest mulig skal ha mulighet til å komme.

Hei igjen, har ikke vært inne på noen dager.

joda, jeg bor også i Oslo. Vips, så mange i samme situasjon vi er da!

jeg vil gjerne være med på treff den 8. sept. Jobber til 16.00 helt ute i Nittedal, men kan sikkert snike meg litt før på en fredag.

Jeg kjenner forresten heller ingen andre i samme situasjon, alle mine venner som har barn er gift eller samboer. Fordelen med å være såpass opp i alder er at mange venninner har mammaklær og babyutstyr å avse :-)

Det blir spennende å treffes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...