Gå til innhold

Stor livmor eller lenger på vei enn jeg tror??

Snurrepippen

Anbefalte innlegg

Er annengangsfødende. Jeg hadde begynt på prevensjon igjen i sommerferien og hoppet over mens da. Da jeg hadde "opperom" for mens i aug. kom den ikke og jeg fikk positiv graviditetstest (JIPPI!).

Da jeg var til første undersøkelse hos legen og han kjente på livmor sa han at den helt tidlig som regen var som en knyttneve i størrelsen og at jeg IHVERTFALL var så langt som jeg trodde... Men han kjente langt oppe, mellom "skambenet" og navelen.

Noen som har lagt merke til om livmor er en del større annen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så forskjell på leger. Selv om legen din mente livmoren var stor, kan en annen lege mene at den er liten eller normal. Det finnes jo ikke noe måleapparat på dette, bare egen personlig mening. Uansett er det jo positivt at legen mente du vokser fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i mitt tredje svangerskap nå,og har aldri fått høre at livmora blir større etter å ha født før.Var tvilling gravid sist,og da fikk jeg også høre i uke 8 at den var normalt stor for uke 8.Men jeg tror kanskje jeg har ei lita livmor!? Kanskje du skal ha to?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos lege til første kontroll i 4. svangerskap, fikk jeg også beskjed om at livmora var stor, og at jeg nok var kommet en måned lenger enn jeg trodde. Eventuelt kunne det være tvillinger...

Ved neste kontroll var alt helt normalt...

Blir spennende å se om det kan bli tvillinger for deg... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =) svigerinna min også den samme beskjeden som deg...legen spurte om hun hadde regnet rett angående siste mens pga av at livmoren var større enn den "egentlig" skulle være...å det viste seg å være tvillinger i hennes mage =) Blir spennende å høre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...