Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 Har termin om en måned, men i natt har jeg vrt våken et par ganger pga Magesmerter. Vet ikke om det er luftsmerter, kynnere eller rier. Det kjennes i hele mageregionen (som er gaaanske så stor nå), og helt opp til brystet. Så det er ikke sentrert i korsryggen eller nedre del av magen. Noen som kan forsøke å beskrive en kynner? Hva bør jeg gjøre nå? Hva hvis dette er første tegn på fødsel. Hva vil skje med barnet da? Hjelp meg, vær så snill.
Gjest Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 En kynner gjør ikke vondt og endel merker de ikke engang. Da strammer livmora seg og du kan kjenne på utsiden at magen er hardere. Såååå det var det nok ikke. Hvis smertene kom i "tak" (først der i noen sek, borte noen minutter og tilbake noen sek) kan det hende det var rier. Noen har rier som gir seg, noen ganger før fødselen. Vondt, men ikke farlig. Tror ikke du behøver å stresse med smerter så lenge de går over.
Gjest Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Noen kynnere kan være smertefulle. Jeg har begge deler.. Tror ikke du trenger å bekymre deg uansett, det er jo bare livmoren som trener seg opp. Kommer de regelmessig og blir vondere kontaker du fødeavdelingen. Jeg har nevnt for min lege og fødeavdelingen at kynnerene er vonde innimellom, men de mente at jeg ikke trengte å bekymre meg. Det er visst helt normalt. Ta kontakt med fødeavdelingen om det forandrer seg og blir vondere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå