solstjernen - seksbarns mor Skrevet 26. august 2006 #1 Del Skrevet 26. august 2006 Me har sove dårligt den siste uken p.g.a LillePias uhell og sykdom. Noe som førte til at eg tok henne oppi til meg ei natt for eg orket ikke å høre på gråt og sutring - måtte prøve å sove. Det endte med at eg våknet etter en havlv times tid av at hun bet meg noe så utrolig i brystet... og nå er eg sååååå utrolig sår. Så nå tror eg det er på tide å kaste inn håndkle og gi opp å amme. Eg blir kvalm og blir svett/klam mens eg ammer, det gjør så vondt at eg spenner hver muskel i kroppen for å glemme at smerten sitter i brystet. Men eg orker det ikke mer... eg hadde det slik for en måned siden også, da og klarte hu å gjøre noe som gjore at eg "revnet" rett ved roten av brystvorta. Ja - nei, det er nok smerte på en måned dette - sist tok det litt over to uker før det grodde. To uker med en smerte som var verre enn å føde... klarer det ikke en gang til. Sist var såret ganske stort da også, kanskje rundt om en cm bredt... går under hele brystvorta. Slik er det nå igjen. Så nå må eg bare slutte å amme - hun er 17 mnd og eg har ammet henne kjempe lenge. Gitt henne mer morsmelk enn eg hadde anelse om at eg skulle klare. Off nei eg syns det er trist at det er eg som setter en stopp for dette nå - tror det hadde vore lettere for meg om det hadde vore hun som ikke ville mer. Men men... eg får vel klare dette også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6073931-april-n%C3%A5-kaster-eg-inn-h%C3%A5ndkle/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
smokie m/ nr 3. Skrevet 26. august 2006 #2 Del Skrevet 26. august 2006 Huff!! Ikkje godt å bli biten til blods!! *trøsteklem*!! Du har jo vore kjempe flink som har amma så lenge (viss du leser på Småtroll 1-2, så er det jo faktisk ekkelt at du har amma så lenge..... Forstå det den som vil!!) Eg er som deg, eg håper HAN vil slutte snart, men viss han hadde bite meg, så hadde det vore slutt på pupp, ja!! Du er kjempe flink Pia!! Lykke til med avvenning! Og viss du finn ein metode som funker, så vær snill å dele med oss andre som også tenker på ammeslutt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6073931-april-n%C3%A5-kaster-eg-inn-h%C3%A5ndkle/#findComment-6074112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 26. august 2006 #3 Del Skrevet 26. august 2006 Aoaoaoao!!! Sier jeg bare! Når det blir sånn kan du med god samvittighet kaste inn håndkleet! Jeg og så det, at når hun begynner å bite er det slutt. -Men så kom det bryllupet i veien da, så da sluttet vi før det kom så langt. HEldigvis kanskje? Tok mot til meg og var sta på dagtid. Ingen pupp på dagen. Kun morgen og kveld. Så når det gikk greit (en ukes tid, kanskje) så var det slutt på kveldskosen. Gjorde det noen dager, og så kom det værste. Morgenpuppen..hun var jo vant til å få ligge i senga med oss om morningen, og fikk pupp der...men nå var det hårda bud. Mor måtte stå opp om morningen, uansett tid..og gå rett til frokostbordet. Da ble det lettere å glemme at puppen ble tatt fra henne.. Tok vel halvannen uke eller noe å avvenne henne..men hender enda at hun drar litt i genseren min når hun vil ha kos, eller hvis vi tar henne opp i senga vår så er det rett bort i mammas armkrok først -til hun innser at det ikke er noe å hente..hehe... hvordan går det med tanna hennes forresten? spiser hun igjen?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6073931-april-n%C3%A5-kaster-eg-inn-h%C3%A5ndkle/#findComment-6075032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 27. august 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 27. august 2006 Det har endt med at eg har ammet henne en gang til dagen alikevel... men brystet er enda en del vondt. Men kanskje me ammer en gang til dagen en stund da.... :-| Vet ikke - for eg syns det er trist og at eg eventuelt må slutte... Var ikke slik eg ville slutte, men det er kanskje lettest da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6073931-april-n%C3%A5-kaster-eg-inn-h%C3%A5ndkle/#findComment-6092239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frida♥ Skrevet 27. august 2006 #5 Del Skrevet 27. august 2006 Hei Pia! Du har vært flink, men skjønner at du vil gi deg når det blir sånn! Au, au , au sier jeg bare.... :-/ En gang må man jo gi seg, men jeg synes også det er vemodig. Her er det fortsatt endel pupp, sikkert en 4-5 ganger i døgnet. Amanda er begynt å banke meg på brystet når hun vil ha, men det er gjerne før hun skal legge seg. Har forsåvidt bestemt meg for å slutte iløpet av par måneders tid (må trappe rolig ned...) men nå lurer jeg bare på hvordan jeg skal få det til, siden hun er så vant med pupp før hun skal sove. Det er vemodig og litt trist på Amandas vegne, siden det er så masse kos i det for henne, men som sagt, en gang må man jo gi seg! God bedring til puppen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6073931-april-n%C3%A5-kaster-eg-inn-h%C3%A5ndkle/#findComment-6093420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå