Gå til innhold

Jeg kommer inn til dere jeg :).

Anbefalte innlegg

Etter 2 års intens prøving står jeg og min kjære nå "på vent" til utredning på st.Olav.Skal gjøre unna blodprøvene i neste uke mens vi venter,og skal også prøve en pergo stimulert syklus.Har innsett at dette klarer vi ikke alene,så vi får ta i mot all den hjelp vi får.Har smuglest litt inne hos dere,lest historier fra oppturer og nedturer,og skjønner at ivf prosessen kan være en skikkelig påkjenning.Håper på det beste for de som er i gang nå,og at de som ikke har vært så heldige klarer å holde motet oppe.Motivasjonen er nok sikkert vanskelig å finne etter som om nedturene blir mange.Lykke til til dere alle fra meg,så håper jeg at jeg kan få oppholde meg her inne hos dere selv om jeg ikke er kommet riktig i gang enda.Er litt vente-tid på lapraskopi,men hva er vel bedre enn å bruke tiden på å søke litt informasjon.Jeg er temmelig uvitende på dette området.

Om noen ser at de har anledning til å fortelle om prosessen frem mot ivf blir jeg veldig takknemmelig.Som tidligere sagt har jeg ingen anelse på hva som ligger foran meg.

En riktig god helg til dere alle,hilsen vilsågjerne.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6073849-jeg-kommer-inn-til-dere-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen inn hit!

Det jeg vet du må gjennom før ivf er iallefall blodprøver: hiv, hepatitt (taes hver 1/2 år da de (eller var det bare hiv??) ikke kan være eldre), også må du ta en kromosomprøve, denne ville jeg spurt etter om du ikke har fått beskjed om å ta den, vi fikk nemlig ikke beskjed om denne før vi var klare til å starte prosessen, mente vi. Du må også ta hormonprøver på dag 2/3, 11 og 21 i samme syklus.

Det var det jeg fikk beskjed om da jeg skulle til st.olavs, men med oss og papirene våre ble det så mye kluss og det endte med at vi hadde måtte ventet dobbelt så lang tid enn det vi fikk beskjed om før vi kunne begynne, dette orket vi ikke. Holder derfor på med 2 forsøk ved ciconia i Danmark nå.

Jeg tror nok det går bedre på st.olavs nå så jeg håper for all del du/dere slipper ekstra venting, men nå gir de vel også beskjed om at det er et antall mnd ventetid.

Ønsker deg masse lykke til videre og ha en fin helg du også :-)

Klem fra lille...

Hei

Velkommen hit og lykke til i prossessen. Kort fortalt får dere en masse informasjon i starten om diverse blodprøver som skal taes i begynnelsen av en menstruasjonsperiode etc. (Fikk info om dette fra sykehuset) Deretter ble jeg satt opp på time til lapraskopi og samboer dro og tok en sædprøve. Etter det var det måneder med venting til vi endelig kom til forsamtale på sykehuset. Når det endelig var i boks, kunne vi begynne ganske snart på prøverør. Etter det er det bare å prøve og prøve helt til det klaffer... :)

Dette er en prossess med masse oppturer og nedturer. Det er ikke bare enkelt og mange blir plaget psykisk av det. Men det er verdt det. Etter lang tid med prøving selv, er det deilig å være en plass der du vet at du nå skal få hjelp.

Lykke lykke til!

Velkommen hit:)

Jeg er også realtivt ny her ,faktisk 9 mnd denne mnd tror jeg. Her kan man spørre og grave, det føles veldig godt å informasjon av noen som vet og har tid til deg.Jeg tilhører også St.Olavs har hørt at de skal være noen av de beste i landet akkurat på innsettingen, så her er det gode sjanser til å lykkes. Som de andre skriver noe om er det lurt å hele tiden følge med selv i prosessen. Hvis du føler at nå er det lenge siden du har hørt noe fra sykehuset ring dem og sjekk at de ikke har glemt deg. Dette kan også være lurt i forhold til gynekologen din som også har endel papirer som skal sendes opp- eller nedover. Da får de heller tåle at du maser litt enn at forsøket ditt kanskjer blir forsinket flere mnd fordi papirene dine har blitt liggende:).

Lykke til videre dette er både en spennende og slitsom tid, men verdt det den gangen man forhåpentlig står med et lite nurk på armen:)

Klem

Annonse

Tusen takk til alle dere for god informasjon :).

Har notert meg at jeg skal ta en telefon om jeg synes ventetiden blir lengre enn nødvendig.Lurer forresten på om en slik utredning vil gå mye fortere om jeg henvender meg privat,feks Medicus.Fortsatt god helg til dere alle!

medicus er i allefall supre, og jeg ville ha snakket med de om jeg var deg. De behandlier deg og mannen din veldig bra, tar seg god tid, og ringer opp for å høre hvordan ting står til.

jeg anbefaler de på det varmeste! Og lykke til videre i prosessen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...