rakrias Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Hei. I natt bråvåknet jeg av noe jeg aldri har opplevd før.. Det var som om hele livmoren knøt seg sammen med en kraft jeg ikke trodde var mulig. Jeg ble ganske skremt med det samme, ettersom det var et krampelignende tak, uten at det dermed var vondt. Men behagelig var det ikke, og det var heller ikke mulig å kontrollere. Jeg har lest om kynnere, og lurer på om det var det som vekket meg i natt???Kan noen beskrive sine opplevelser med kynnere, og er det vanlig at det kommer i 26. uke??
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Det hørtes ut som en kynner du ble vekket av ja. Kynner er som en ufrivillig krampe som ikke gjør vondt. men kan være ubehagelig. Kynnere kan komme når som helst. Noen har dem gjennom hele svangerskapet (som meg), noen får dem senere i svangerskapet og har dem kanskje regelmessig fra da av, noen kjenner dem bare en sjelden gang, mens andre har gått gjennom hele svangerskapet uten å kjenne en eneste kynner.. Å ha kynnere er bra tror jeg.. Det er livmoren som øver seg opp til å bli sterk til fødselen. Og jo flinkere livmoren er dess greiere fødsel får man, tror jeg.. Jeg hadde i alle fall kynnere fra tidlig av siste svangerskap, kjente dem daglig nesten og fikk en flott og rask fødsel.. Denne gangen har jeg hatt kynnere på morgenen fra uke 8 av. Jeg setter i alle fall pris på mine kynnere.. Eneste kan skal passe på er at de ikke kommer for ofte.. Hvis man stresser mye og sånt, kan man få for mange kynnere (at de kommer VELDIG ofte, flere stk pr 10 minutt) Da bør man ta kontakt med jordmor eller lege, kanskje man trenger en sykemld så man kan få roet ned kroppen.. Blir det for mange kynnere kan de gå over til rier nemlig.. Ha en fin dag!! 12+5
amanda,mamma til Imre og Storm Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 hei hei. Det der kan nok være kynnere ja Er 23+6 og har vært plaget av de ei god stund allerede. Hos meg blir magen steinhard, og jeg får ei ubehagelig til vond smerte i mageregioen som vedvarer ei stund. Jeg får de som sagt ofte, uten at det er noen fare bundet med det. Og de kommer som regel når jeg er i bevegelse (reiser meg opp, setter meg, vrir meg...går).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå