Gå til innhold

Hvor mange ullbukser trenger man?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt slik startpakke fra Nøstebarn med brettebleier + garnpakke til å strikke ullbuksene selv. Det står i infoen fra Nøstebarn at man trenger 4 ullbukser og 1 i reserve per døgn. Det jeg lurer på er altså om det holder med 5 ullbukser??

Jeg synes det høres så lite ut.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6072673-hvor-mange-ullbukser-trenger-man/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har berre tre vi. To stk. som vi bytter på å bruke (den eine tørkar mens den andre er på) og så ei i reserve viss ei av dei andre skulle trenge vask.

Vi har i alle fall ikkje hatt bruk for meir enn tre. Synest det høyres mykje ut med fem ullbukser. Veit ikkje kor mange ullbukser dei andre her inne har då.

Vi har fire ullbukser - to nattbukser og to dagbukser, men det er sjelden vi bruker mer enn to. Bruker stort sett bare dagbuksene og har nattbuksene som reserve,

Hadde opprinnelig fem som nøstebarnpakken rekker til, men en gikk ved et uhell i vaskemaskinen på 60 grader og kom ut som dukkebukse. Lurte på om jeg burde fått strikket en til, men ser nå at det ikke er nødvendig.

Ja, ullbuksene er kjemperaske å strikke. Ta liksom berre ein kveld.

Vil for øvrig virkelig anbefale deg å strikke ulltrøye og (2-tråda merinogarn). Guten vår (fødd 21. september i fjor) brukte trøyene sine konstant heile vinteren og våren, fram til ut i juni. Og no tar vi dei fram igjen.

Hadde to stk då han var nyfødd, tok på ein om morgonen, og bytta til den andre om kvelden. Treng berre vaskast når dei blir skitne, akkurat som ullbuksene. Han brukte dei same trøyene heilt til han var 6-7 mnd (dei strekker seg utruleg - kan faktisk bruke dei same enno), då var eg lei naturfarga ull, så eg strikka eit par blå i større størrelse.

Uansett om han siklar eller blir fuktig på bodyen er han alltid varm og tørr på brystet når han har ulltrøya under.

Jeg har også ulltrøyer, men har ikke brukt dem enda siden snuppa ble født i juni og vi har hatt det ekstremt varmt her vi bor. Tenker å begynne å bruke dem nå snart, men bare om dagen. Bruker nøstebarns ullpysj om natten og den skal vel være varm nok eller?

Annonse

Det held sikkert med eitt lag ull ja :o)

Vi har ikkje fått somla oss til å kjøpe nattdrakt i ull, mest fordi dei er så himla dyre. Vurderer å strikke ein "ullsoveposedrakt" til han, men det blir vel med tanken...

Guten vår søv i ulltrøye og bomullsnattis/-body, eller berre i ullbody. (Og berre i bleia når det er veeldig varmt.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...