Gå til innhold

Burde slanke meg, men klarer bare ikke la være.....

Anbefalte innlegg

å spise is, sjokolade, cuppochino med sukker, brus, chips... U name it. Vet det ikke gjør meg slankere, men er så sinnsykt trøtt og da hjelper det liksom med litt godis. Og jeg som trodde jeg skulle være slank igjen når baby var blitt 3 måneder. Nå er han 7......

Fortsetter under...

Begynte på Grete Roede-kurs då min var 8 mnd eg. Til tross for lite snop gjekk eg berre opp i vekt. No går det i alle fall nedover, sjølv om det går sakte. Jaja, sakte er vel bra for amminga.

Har du nokon som kan backe deg opp? Ei veninne som treng å gå ned i vekt og? Lettare å motivere seg når det er fleire i same situasjon. Og då kan dåke trille på tur saman og...

Jeg kjenner meg veldig igjen. Nå har jeg tatt meg i nakkeskinnet og kuttet ut alt av søtsaker!

Kom igjen! Jeg vet du vil klare det. :o) (Og hvis du klare og kutte ut søtsakene, vil energien din komme tilbake. :o)

Lykke til!

Annonse

Du vet at en 200 grams sjokolade bruker du en uke på å forbrenne bort... hvorfor du blir slapp er på grunn av sukkret.. hadde du spist sundt en go stund , så skal jeg love deg at du går ned og at du føler deg mere opplagt..

Jeg veide 68 kg for 5 ukere siden og nå for en uke siden veide jeg 63 kg, men jeg går på en diett som man spiser til vær 3 time..

men jeg forstår deg at du liker sukker og sånn, jeg også følte meg slapp når jeg spiste usundt , men nå etter jeg har spist riktig og trent, så føler jeg meg som et nytt menneske;o) og dette kommer jeg aldi til å slutte med;o)

Jeg merker at nå når jeg ammer trenger kroppen litt ekstra energi. Man mister ca 800-1000 kalorier i døgnet når man fullammer en baby. Er kanskje derfor du kjenner suget. Jeg har lyst på noe søtt nesten hver kveld, men selv om jeg spiser litt sjokolade/is osv. nesten hver kveld, går jeg allikevel ned i vekt. Veide 65 kg før jeg ble gravid, 85 når jeg var høygravid og veier 63 kg nå (er 1.68 høy). Gutten min er å snart 5 måneder. Men jeg trener en del da (hard treningstime 2 ganger i uka og går turer ofte)

Jeg pleier spise:

Frokost:

- 2-3 skiver med lite smør, tynt lag pålegg (varierer pålegget)

- 1 eple

- litt yoghurt

- 1 kopp kaffe

- litt juice/skummet melk

drikker masse vann

lunsj:

- havrefras og havregryn/branflakes o.l. som jeg blander sammen. Litt lett syltetøy, 1 banan, litt rosiner og skummet melk (at i en tallerken)

eller

- Salat som jeg lager selv med grønnsaker jeg liker

eller

- havregrøt

middag:

- alltid en liten del av tallerken med kjøtt (kjøttdeig, kylling, oksekjøtt, fisk)

- Litt mer av poteter/pasta/brød/ris

- Mest grønnsaker på tallerken

Kveldsmat:

- 1 skive/knekkerød

- 1 glass skummetmelk/ skummet kulturmelk

- evnt 1 frukt.

Råder deg dersom du har søtbehov å heller spise:

- frukt

- svisker/rosiner/tørket frukt

- drikke mye vann

- ikke ha søtsaker liggende i skapene å friste

- dersom du kjøper sjokolade kjøp bare en 4-5 små sjokoladebiter i smågodtdisken og ikke en stor pose (litt hjelper ofte på suget)

- druer uten stener er kjempegodt

- kjøp ulike frukter og bland sammen i en skål og ha hakkede nøtter og vaniljeyoghurt på.

- Dersom du har lyst på noe salt kjøp: grønnnsaker som du kutter opp og lag dipp, knekkebrød/kjeks med god mager ost

- Begynn å trene på treingsstudio. Da kan man unne seg litt av og til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...