Nr-3-i-Magen Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Hvordan er det med ødemer? Trodde de kom i begge beina/hendene, men kan de komme bare ett sted? Den ene ankelen+foten min har nemmelig hovna opp etter at jeg har vært veldig stiv i ankelen i en måneds tid nå. Det gjør vondt å vri på ankelen, men den er ikke blå og det blir ikke søkk når jeg klemmer... Så det jeg lurte på var om det rett og slett er ødem, eller tror dere det er noe anna? Er 29+0 i dag.
Sunniva- og Majamamma Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Hvis man får ødem kun i en fot, MÅ man sjekkes for blodpropp. Det er større sjans for blodpropp når man går gravid enn ellers. Likevel høres det jo egentlig ikke ut som propp, siden du fra før er stiv i den. Ved blodpropp mener jeg at jeg også har hørt at det blir temperaturforskjell der man hovner opp, men husker ikke om stedet blir varmere eller kaldere. Synes uansett du bør sjekke dette opp, kan jo ta en tlf til legevakta....
Nr-3-i-Magen Skrevet 25. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2006 Jeg har også hørt at det skal bli varmt ved blodpropp, men det er ikke varmere enn det andre beinet. Bare en litt sånn rar følelse. Men det er ikke kjempehovent altså, bare litt større enn det andre.
Gjest Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 jeg hadde ødem i ene beinet for noen uker siden.tror det kom av rar stilling når jeg satt på nettet...men ved blodpropp vet jeg det kan bli veldig vondt,i tillegg til varmt,hovent osv. få det sjekka hvis du ikke blir bedre.
vims-74 Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Jeg ville sjekket det jeg, for sikkerhetsskyld Jeg har vært ganske hoven i føttene i varmen, og da jeg spurte legen om dette sa han at så lenge begge beina var like hovne, og at hevelsen gikk ned, så var det normalt, altså ødemer. Ikke at jeg tror det trenger være noe alvorlig, men siden du har vært stiv i ankelen kan det jo være noe som ligger i klem eller lignende, nog ingen vits å gå ha vondt om man ikke må
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå