Gå til innhold

Lavrans?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er nysgjerrrig på hva dere synes om guttenavnet Lavrans? Det er en eldre versjon av Lars, en norsk versjon av Lawrence og Laurent. Kjenner ei som kalte sønnen sin det, og hun får mange merkelige reaksjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett veldig spesielt navn, men jeg er fasinert av sånne navn jeg da :)

Pappan til Kristin Lavransdatte het jo det. Etter å ha sett filmen og hørt navnet i bruk, høres det ikke så rart ut lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg tykkjer det er kjempefint! Men guten er jo nesten forplikta til å kalle ei eventuell framtidig dotter for Kristin, då...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing fra spørsmålet til HI, men: Blir ikke det litt incestuiøst? Vet om noen som har tvillinger som heter Tristan og Isolde og jeg har alltid lurt på hva i alle dager som får noen til å kalle SØSKEN opp etter et av verdenslitteraturens tragiske kjærestepar...

 

MEN: Lavrans er kjempefint! (bare styr unna Kristin...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trur du misforstod meg. Eg meinte at denne guten som no vonleg får namnet Lavrans, må kalle dottera si for Kristin, viss han ein gong får ei dotter. Då vert jo ho Kristin Lavransdatter:). Og det klarer eg ikkje å sjå noko incestuøst i. Elles er eg samd med deg om Tristan og Isolde, og eg hadde ikkje kalla sonen og dottera mi Adam og Eva, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...