Gå til innhold

Venter nr 3 ang bil-HJELP!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når vi fikk nr tre hadde vi en volvo v70 og en volvo xc90, det gikk veldig fint... minstemann satt alltid i midten, eller foran. Grunnen til at jeg hadde han foran når jeg kjørte alene var at våre biler på det tidspunktet var reg i Sverige, og da har de ikke airbag på passager plass. Og de anbefaller i Sverige å ha barnesete foran om det ikke er airbag. Når vi flyttet til Norge byttet vi biler, jeg har nå en xc90 mens mannen min har en berlingo, og den er suveren! Berlingoen er ikke bare den perfekte postmann pat bil.... men perfekt for tre barneseter! Enkelt å sette barna inn siden det er skyvedører, og det er faktisk bedre plass i bredden enn i den volvo v70 som vi hadde. Nå er jeg gravid med nr fire, postmann pat bilen må byttes ut, og vi vurderer en touran eller en zitroen c8. Har ikke prøvd touran enda...

Vi venter nr 3 og har Sharan (VW). Perfekt bil syns vi, spesielt siden vi har mye bagasje som skal med. To ekstra seter kan settes inn bak og disse er faktisk like store og har like god plass til beina som de foran. Noen venner av oss har Sharan og de fikk kun plass til sitt bakovervendte sete i midten bak. Eldstemannen vår på 2,5 år sitter forstatt bakvendt og har veldig god plass til beina.

Annonse

Da vi ventet nummer tre i fjor tenkte vi først å kjøpe en vw passat (ikke nyeste modell, men den før der), og i og med at vi er avhengig av to bakovervendte bilseter bak, samt en bilstol forrovervendt prøvde vi dette hos forhandler, men det ble ikke plass. Dette var da HTS sine bakovervendte stoler, samt en 1-2-3 stol. Vi valgte derfor en vw Touran, og har plass til to izi combi bakovervendte HTS stoler, samt en 1-2-3 stol bak. Den minste sitter i midten bak, men det er da 3 punktsseler på alle sitteplasser, noe sikkert ikke alle biler har.

Tror nok ikke du får plass i en Toyota Avensis desverre. Vi har en Toyota Avensis stasjonsvogn og det trodde jeg var en stor familiebil helt til vi skulle på tur med tre små. Hadde da et Britax Duo Pluss Isofix(forovervedt) på ene siden, et Britax Babysafe festet med seler på andre (bakovervendt) og hadde store problemer med å få plass til pute til eldstemann i midten. Måtte lirke og lure for å få det til. Ble veldig overrasket over at det ikke gikk greit med tre barneseter bak, spesielt da det ene bare var en pute.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...