tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 og måtte ta en hel del blodprøver for å sjekke leverfunksjonene, kunne være noe med det å gjøre.... Det er bare blitt verre og verre siden onsdag. Idag er det skikkelig rødt og det klør ille, så jeg er glad jeg tok turen til legen. Noen som har noen erfaringer om dette med lever? Prøvde å spørre legen min hva det ville si, og om det var noe farlig... men hun var jo over 40 min forsinka, så hun var veldig "borte" og sendte meg bare til laben for å få tatt prøver før jeg hadde fått prata meg ferdig omtrent. Ikke så hun nærmere på utslettet eller noe. Skulle få svar på prøvene over helga... også fikk jeg beskjed om å kjøpe meg en tube hydrokortison 1% for å lindre kløen... akk... er det ikke det ene, så er det søren meg det andre;) jeg som så og si ikke hadde plager før for 2 uker siden.
Murmeline Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Hei du:) Så fint å se deg! Jeg begynte å lure på om du hadde født jeg nå. Aner dessverre ikke om eksem, beklager at jeg ødelegger tråden din.
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 25. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2006 Neida, heldigvis ingen fødsel her i gården... bare internett som plutselig streika igår, men nå var det plutselig tilbake =)
Gjest Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Grunnen til at de tar blodprøver (leverprøver) er at leveren kan få redusert funksjon under sv.skapet, og kroppen får ikke ut alle avfallsstoffene der de skal, og det resulterer i svangerskapskløe.. Så det er nok for å se hvorfor du klør, for så å avgjøre hvordan du skal behandles..
Gjest Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/den_gravide_kroppen/svangerskapskl_e
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #6 Skrevet 26. august 2006 Hei! Dette skal du ta seriøst. Jeg ble satt igang på dagen tre uker før lille oscar skulle kommet. Leververdiene mine var på tur, og gallesyrerne forhøyet...du har nok tatt slike prøver og! Går nå med tvillinger og er 34+3 kløen har begynt å komme snikende og jeg skal pronte ta prøver mandag morgen! Håper du bare klør litt uskyldig!
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 Tok blodprøver jeg også på grunn av kløe for et par uker siden... Heldigvis var alt bra på dem da! Jeg klør veldig på magen og på armene... Det er svært sjeldent at det kan være noe farlig men er jo bra at du fikk sjekket det! Jeg hadde kanskje ikke brukt den kremen du fikk beskjed om å bruke... Det var i hvertfall det legen min sa... Jag har brukt hvitvask som man får kjøpt på apoteket og det hjelper veldig!!!!! Lykke til:)
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 26. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2006 Hei hei Var en tur innom fødeavd her idag pga. hadde kjent så lite bevegelser siste døgnet, og utslettet var blitt mye verre idag.. Fikk svar på blodprøvene, alt så fint ut - men skal sjekke de på nytt om en uke for sikkerhets skyld. Med utslettet så trodde de at det var en allergisk reaksjon på antibiotikaen jeg gikk på for en uke siden når jeg hadde urinveisinfeksjon. Så det eneste jeg har er eurax og hydrokortison for å dempe kløen..... Er det hydrokortison legen din snakket om man ikke skulle bruke? Orker nok ikke bruke noen av dem, da jeg ikke synes de fungerer noe særli... Tror jeg må kjøpe meg hvitvask også hvis det ikke blir bedre til mandag:)
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 26. august 2006 #9 Skrevet 26. august 2006 Men alt sto bra til med den lille eller? Ja det var hydrokortison legen min mente jeg ikke burde ta... Prøv hvitvask, det hjelper!!! Hos meg er kløen nesten borte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå