Gå til innhold

ang. hodelus.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

dattern min fikk dette av venninen sin for to uker siden... det smittet litt over i håret til lillegutt og jeg... jeg fikk to og han en.. så vi tok en sånn shampoo kur nix...

tok en kur til med nix idag bare sånn for å være helt sikker på at det er vekk...klør bare på tanken lliksom. er det flere som har tatt nix her inne og fungerte det bra for dere..??

det står at denne kan taes under svangerskap og blei anbefalt av apoteket.. håper på svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei .

du bør kjøpe en lusekam på apoteket. gre gjennom håret hver dag over en periode nå. det er ikke bare lusene som skal dø men også eggene. de sitter klistret til håret som om de er limt fast!! vask sengetøy og diverse slik at lusa dør. jeg har lang erfaring med lus da jeg jobber i barnehage. det er no svineri men følger man rådene som blant annet apoteket gir så blir de borte. lykke til

Skrevet

heisan! jobber som frisør, så dette er noe vi stadig ser. hvis eggene har klekket og det har blitt til dyr, så hjelper det ikke å bare ta kuren. det aller viktigste er å gre igjennom alt håret med lusekam. og gjenta flere ganger. det er eggene som må bort, ellers vil du få det tilbake. eggene kan sitte litt hardt, men med lusekam skal det gå bort. følg ellers lusekuren etter punkt og prikke. jeg har sett mange i salongen som ikke blir kvitt det, og det er som regel fordi det ikke blir gredd godt nok

Skrevet

Uææ, er det mange som har dette altså?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...