Gå til innhold

Ble vekket av at sykehuset ringte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sa jeg skulle gå å legge meg i stad, og som sagt, så gjort. Fikk en liten halvtime på øyet, så ringer telefonen...."Hei, det er jordmor .... fra sykehuset som ringer...". Da begynner hjertet å banke, for jeg hadde jo vært på kontroll på poliklinikken tidligere i dag. "Du må komme inn i ettermiddag for en ekstra sjekk (CTG).En lege hadde sett på CTG reg fra tidligere i dag, og var ikke helt fornøyd med at sparkene til babyen ikke gav større utslag...". Gulp! Men siden hjertelyden var fin, så skulle jeg ikke bekymre meg. De ville bare være ekstra påpasselig siden jeg går en uke over termin. Lettere sagt enn gjort, sa jeg. Fikk hivd meg rundt og fikk pappa til å kjøre meg.

Lå til CTG reg, og babyen ville selvsagt ikke sparke. Prøvde med alle triks, uten at det hjalp. Men de sendte meg til slutt hjem, da jeg hadde blitt målt med to forskjellige apparater, og de var fornøyd med målingene. Hadde ikke noe grunn til å bekymre meg.

Fy f... det satte en støkk i meg allikevel. Helt fullt på fødeavdelingen var det også, og det hylte og skreik av fødende rundt ørene på meg! Jeg tenkte at "det er f... så urettferdig at ikke det blir min tur!". Begynte å grine av å se og høre alle babyene rundt omkring der også, for det var midt i visittiden. Nei, nå må jeg be til høyere makter at lykke peker min vei i helgen! Bare en lite utladning denne historien, slik at jeg får lettet på trykket...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stakkars deg... sammtidig veldig bra at sykehuset er så nøye...hvilket sykehus var det?

Skrevet

Drammen sykehus...veldig bra oppfølging der altså! Må rose alle de snille JM og legene der. Tross alt. Får jo høre hele tiden at jeg blir godt tatt vare på, så jeg bør jo føle meg trygg. Men går man på overtid, så blir nervene litt ekstra frynsete.

Skrevet

Skjønner godt at du ble litt satt ut, jeg. Kjenner selv at jo nærmere jeg kommer den berømte datoen, jo mer "frynsete" blir jeg. - Når var sist jeg kjente bevegelse osv. Fallhøyden øker liksom, men jeg tror nok vi kan roe oss helt ned. - Det går nok bra. Trøst deg med at det er positivt at de er så nøye på sykehuset ditt, det er jo en betryggelse, er det ikke?

Håper du får en fin kveld. - Og at det blir fart i sakene i løpet av kort tid. Lykke til. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...