Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på UL i uke 13. Legen sa ikke noe spes- pekte på ryggrad, hjere, nyrer osv.

Men har hørt i ettertid at man kan se om det er no feil på nakkefolden.

Legen nevnte ikke noe om dette.

Er legen forpliktet til å fortelle meg om han ser noe feil uten at jeg har spurt?

Er redd det var noe feil, men kanskje han ikke sa noe????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legene sier fra om de ser noe galt uavhengig av om du har spurt... Er jo derfor man tar ul...

Du trenger nok ikke engste deg :)

Skrevet

Jepp, hvis de har mistanke om at noe ikke er normalt, skal de selvsagt informere deg om det. Det med nakkefolden (hvis den er forstørret, tror jeg) kan visst vise om ungen har Downs Syndrom.

Skrevet

Legen sier ok ikke noe om nakkefolden dersom du ikke er der for å sjekke downs nei.

Nakkefoldens tykkelse, kombinert med om barnet har neseben eller ikke, mors alder ved termin og et hormon i blodet forteller noe om sjansen for downs.

Vi hadde etter alder ca 1-1200 sjans for downs, etter å ha funnet neseben og målt nakkefold 1-12000 sjans, og når vi kombinerte alt dette i tillegg til blodprøve har vi 1 til 45000 sjans - utrolig deilig!

Så du nesebenet?

Han sier nok ikke noe om nakkefolden, som jeg har forstått det har de egentlig ikke lov til dette, dersom du ikke er inne for en dobbeltest.

Skrevet

Forresten - så er ikke dette noe de bare kan se - de må måle den... Det var vanskelig å få til på vår lille skatt så det tok lang tid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...