Gå til innhold

Se hit da! Hva tror dere??

Snart mamma til tre!

Anbefalte innlegg

Begynner nesten å lure her, om det kan være to...eller kanskje det er ei kresen jent?

Har to gutter fra før av, var da litt morgen-småkvalm i starten av begge svangerskapene og trøtt.

Denne gangen har derimot formen vært helt elendig...vært ekstremt kvalm hele dagen, føler meg sliten og trøtt. Dessuten er jeg veldig (!) kresen på hva jeg greier å spise.Spiser nesten bare varme eller sprøe ting... Livmora mi går ca 4 cm over skambeinet og jeg er 10+5.

Håper energien min returnerer snart, minstemann er bare 8 mnd, så han krever jo litt da. :)

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at hvis du IKKE er kvalm, kan det tyde på tvillinger......

Jeg var ekstremt kvalm - innlagt ei uka i uke 11 da jeg fikk jente :-)

Men dette kan være forskjellig fra person til person har jeg hørt - så ingen fasitsvar :-)

Lykke til - håper formen kommer seg raskt :-)

Hilsen også snart mamma til tre !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være to, men det må det jo absolutt ikke være. Har lest at man får dobbelt opp av symptomer med 2, men det er ikke et must. Ingen svangerskap er like, så dette kan være hva som helst.

Mange sier dog at man blir mer kvalm med jenter, men det tror jeg ikke helt på i og med at søstern og jeg har vært ekstremkvalme med sønnene våre, mens hun ikke var det med jente sine. Denne gangen er ikke jeg ekstremkvalm heller, men er jo uggen og dårlig, men det kan jo like gjerne være en gutt som en jente vil nå jeg tro:)

At livmoren din kommer raskere opp er heller ikke uvanlig når man har født flere ganger så vidt jeg har fått med meg. Om du tror selv at det kan være to så ta en tlf til legen, så kan det hende de sender deg til en tidlig UL:)

*lykke til*:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er forskjelllig hver gang for alle.Har selv fått en datter og tvilling gutter, hadde ingen plager noen av gangene.Mulig jeg var en anelse mer irritert når jeg var gravid med jenta?Nå er jeg gravid igjen,og kanskje litt irritert?Jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare morgenkvalm med gutten, og fryktelig kvalm hele tida med alle 4 jentene... (ganske sikker på å få jente igjen hvis alt går bra denne gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var til legen nå 12+2 og fikk målt livmoren til laangt over skambeinet. Ca. midt mellom skambein og navle faktisk.(SF mål:14) Dette er min nr2. Legen målte hele 2 ganger og spurte om mensen jeg hadde oppgitt som siste før svangerskapet var rett.. Om jeg kunne være kommet lenger.. Jeg fikk neg test før pos test og mensen var kraftig og vanlig sist den, så jeg er ikke kommet lenger enn anntatt nei. Og jeg har tatt tidlig UL så jeg vet at det bare er 1 inni magen min.. Så noen andregangs har rett og slett bare høy livmor... Jeg hadde IKKE uvanlig SF mål med nr1 (En jente) Hun lå midt på gjennomsnittet gjennom hele svangerskapet.. Så det er ikke nødt å være 2 inni magen din selv om livmoren ligger høyt.

Det faktum at det er kort tid siden forrigemann ble født tror jeg spiller vesentlig inn på SF målet ditt.. Livmoren husker godt...

klem 12+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...