Gå til innhold

Mistet etter herpesinfeksjon?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om herpes genitalis kan føre til abort? Har hatt to aborter etter hverandre og hadde kraftige utbrudd under begge svangerskapene. Det var ikke førstegangs utbrudd, det hadde jeg under et svangerskap for mange år siden, og det endte godt med en velskapt jente. Mener å huske at jeg var lenger på vei når det oppsto første gangen?

Leste på hjemmesidene til Rikshospitalet at det kunne være en årsak til abort. Får ikke time hos fastlegen før om en mnd. så det blir lenge å vente på å få svar derfra.

Fortsetter under...

Må bare spørre, men er det utbrudd i underlivet? Jeg har nemlig mest sannsynlig et herpes virus på nerven som styrer muskelene i ansiktet, og ble for en uke siden lam på høyre side av ansiktet. Har ikke fått konstantert at det er dette viruset, men går på virus hemmende medisin, og er blitt litt bedre, så begynner nå å tro at det er dette som plager meg. Har mistet to ganger nå i vår etter et helt normalt svangerskap, og lurer på om viruset har ligget lantent i kroppen og at kroppen har slitt med å få det ut. Og når jeg da ble gravid støtte kroppen fra seg embryoet grunnet dette.

Har du fått noen annen info om dette fra noen lege?

Hei Leontine

Her er link til siden jeg fant dette på: http://www.rikshospitalet.no/pasientinfo/avdeling.asp?nPubID=3934,&nPubID3=2894&nPubID4=2893

Ja, det er herpes på kjønnsorgenene jeg har (flaut derfor jeg signerte som anonym).

Det står bare herpes, ikke noe mer spesifisert. Men viruset er jo det samme, er det ikke det da? Kjønnsherpes ligger jo i nervebanene også mellom utbruddene.

Dette viruset ligger latent i kroppen hele tiden, og jeg har ganske sjelden utbrudd bortsett fra når jeg har blitt gravid, da spretter det fram i ett kjør. Det var også når jeg var gravid første gang det viste seg for første gang. Det er visst "farligst" når en opplever førstegangsutbrudd i svangerskap trodde jeg fra tidligere info, men det er jo noen år siden, så mye kan ha forandret seg på den tiden.

Skal sjekke dette ut før neste gang, men det tar litt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...