Serial mom Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 på blodprøvene dersom man har et eller annet galt med eggløsning,eggstokker,livmor e.l? Har begynt med utredning og fått svar på blodprøvene,som var helt normale. Jeg temper og bruker EL-tester hver måned,og finner EL hver gang. Er det sannsynlig at jeg har defekt EL da,eller må det være noe annet som er galt? Skal til gyn. om noen uker for innvendig UL o.l. Litt redd det er endometriose,men skal ikke ta sorgen på forskudd. ville egentlig vært godt å få en eller annen diagnose,ikke bare uforklarlig barnløs og overlatt til seg selv uten hjelp..
MaybeMe? Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Det vil vises på blodprøvene hvis du har noe feil med hormonene, og de vil kunne se om du har hatt EL hvis du tar blodprøve på dag 21, eller senere hvis du har lang syklus. Ellers tror jeg ikke det er så mye de kan se på blodprøvene. Kanskje progesteron-nivået bare. Legen bruker UL til å se på eggstokkene og livmora. Egglederene sjekkes med røntgen for å se om de er åpne. Man kan også ta Laparaskopi for å se nærmere på eggstokker og eggledere, og da kan man også få påvist endometriose. Endometriose har endel klare symptomer, bla. sterke menssmerter tror jeg.
Solskinnsjenta Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Ville også bedt om spermtelling hos mannen, jeg. Det er jo ikke alltid oss kvinner det er noe galt med når barnet ikke kommer... Håper utredningen din gir et svar så du slipper å gå og være bekymret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå