mammapamma Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Noen innspill......?? 10 dager før termin....planer om å innta dette vidundermiddelet!
*Udon'tKnowMe* Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 lurer å på å gjøre det.. har bare 1 dag til termin da men.. har skikkelig vondt for å gå på do også.. så da blir det jo 2 fluer i en smekk om jeg er heldig, har jo ikke vært på do på 2 dager nå...:-l
mammapamma Skrevet 25. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2006 Jeg har lest litt på internett om emnet...og det er jo mer negativt enn postitivt da for å si det sånn. Men utrolig mange jeg kjenner har gjort det og da er det bra saker..... Er usikker!
Stratos med 3 barn Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Nei. Var det eneste jm frarådet meg. Forsto det som om man kunne bli veldig svekket til selv fødselen satte i gang og at hun mente det var farlig (mister kanskje også mye vann - IKKE fostervann?). Så da tør jeg ikke det, men kom gjerne tilbake med din erfaring for jeg skulle så gjerne hatt ut denne ungen nå )
*Udon'tKnowMe* Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Har også hørt mye negativt.. men pokker å, tror jeg prøver selv om... men tror jeg skal prøve med litt først... hører jo om folk som tar halve flaska, og det kan da umulig være bra... men som sagt, mitt største håp er at det hjelper så jeg får kommet meg på do..
Gjest Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 ville heller ikke gjort det siden hele systemet blir aktivert, og du kan bli veldig sliten og få mye vondt uten effekt.. jm på sykehuset her anbefalte med derimot et klyster, det tømmer tarmen og den aktiviteten kan sette i gang rier. men begge disse tingene har uansett ikke mye virkning hvis man ikke er moden..
mammapamma Skrevet 25. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2006 Men for å ha det på det rene; Det er ikke farlig??
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #9 Skrevet 25. august 2006 Denne lakseroljen, har den noe annet navn? Er det det samme som Lactulose, Dulphalac etc..?
mammapamma Skrevet 25. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 25. august 2006 ricini oleum virginale Var den jeg kjøpte i dag....noen som vet hvordan den brukes (siden det ikke er noe bruksanvisning på den)????
Gjest Skrevet 25. august 2006 #12 Skrevet 25. august 2006 Heisann. Er en tidligere bruker av dette 'skumle' middelet. Det er jo et avføringsmiddel, på linje med klyster, bare at man drikker det. Bare få i deg noen ss. Smaker pyton, så ha masse god drikke ved siden av.
mammapamma Skrevet 25. august 2006 Forfatter #13 Skrevet 25. august 2006 Er det lurt å blande det i noe? Hvor mange spisesjeer? Alt på en gang...eller litt nå og da?
*Udon'tKnowMe* Skrevet 25. august 2006 #14 Skrevet 25. august 2006 tror jeg hørte om ei som blandet i youghurt... de var utsolgte på apoteket her.. så jeg har tatt idoform for magen,og for bare håpe på at baby ordner seg selv..
Gjest Skrevet 25. august 2006 #15 Skrevet 25. august 2006 Jeg blandet det faktisk i juice! Vile nok ta alt jeg skulle på en gang, fordi det er ganske kvalmende fæl smak. Hvis det ikke funker, ville jeg ventet i noen dager også prøvd igjen.
mammapamma Skrevet 25. august 2006 Forfatter #16 Skrevet 25. august 2006 Nå skal jeg gå å blande 2 ss i en litt havregrøt...(leste det)...men tro om jeg skal ta mer enn det etter hvert?
*Udon'tKnowMe* Skrevet 25. august 2006 #17 Skrevet 25. august 2006 prøv nå med de 2 ss'ene først du =) om ikke det hjelper så drøy heller et par dager.. lakserolje kan visst ha forstoppende effekt dersom du tar for mye...
mammapamma Skrevet 25. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 25. august 2006 forstoppende på hva? Avføring eller på selve fødselen?
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 25. august 2006 #19 Skrevet 25. august 2006 Mamman min satte i gang fødselen med meg med å ta lakserolje. En dag over termin (hun hadde gått over med begge de to første, og hadde ikke ment å gjøre det med meg:)) Det funket visstnok knallbra det! Men nå skal ikke jeg da garantere for noen at det ikke er farlig på noe vis. For det vet jeg ikke. Vet bare at det funka da jeg kom til verden!
mammapamma Skrevet 25. august 2006 Forfatter #20 Skrevet 25. august 2006 Betryggende (siden jeg har tatt allerede) hehe...jeg har mange venninner som har gjort det, og det funka bra på de. Så....og jeg vet at "min" jordmor har anbefalt det til noen som har gått over tiden...
Gjest Skrevet 25. august 2006 #21 Skrevet 25. august 2006 Kan svare etter erfaring.Jeg hade 2 cm åpning og slimproppa hadde gått.Da fikk jeg beskjed av jm og prøve lakserolje for å få fart på sakene.Fødselen starta den.Men nr 3 gjorde jeg det samma og fødselen starta.Men jeg fikk beskjed at om en ikke var moden og babyen ikke var klar så hjalp det ikke.Da var det farlig for en stressa ungen, 10 dager før termin er lenge igjen.Da hadde ikke jeg prøvd det. Jeg starta med ei barneskei og tok ei til ut på dagen.Det var nok. Søstra mi gjorde det samma,fikk styrt fødsel og mista enormt med blod.Naboen tok ei halv flaske og enda med hjerne skada unge...Anbefaler det ikke,fordi om jeg har prøvd det selv.En av grunnene til at jeg fikk invilga ks denne gangen....For å ikke stresse babyen mer enn nødvendig.
mammapamma Skrevet 25. august 2006 Forfatter #22 Skrevet 25. august 2006 Rart at noen jordmødre sier det er ok dersom det kan ende så galt?? Har lest flere steder at uansett er det ikke farlig...bare vondt....
Gjest Skrevet 25. august 2006 #23 Skrevet 25. august 2006 Det har med åpningen å gjøre.Har en åpning får en start på fødselen.Er en ikke moden.Blir babyen stresset ...Jeg hadde vært på sykehuset visste jeg hadde 2 cm åpning og avflatet livmor hals.Derfor fikk jeg beskjed om å prøve.Men jm jeg går til nå er helt hysterisk i mot lakserolje uansett.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #24 Skrevet 26. august 2006 Hvordan vet man at baby er stresset??
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #25 Skrevet 26. august 2006 Blir barnet stresset uansett da dersom fødsel ikke starter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå