Sunniva- og Majamamma Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Var på kontroll nå i uke 30, og legen min satte meg opp i uke 32, 34 og 36. Han sa at jeg skulle komme hver uke etter dette. Har dere så hyppig, eller? Blir jo nesten nervøs for at det er noen grunn til ekstra oppfølging som jeg ikke vet om her...? Er andregangs, for øvrig.
Oktober2006_mamma Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Jeg er i uke 32 og trodde jeg skulle til legen oftere nå. Men var hos legen for 2 uker siden og skal ikke til jordmor før om 2,5 uker. 2 uker etter det skal jeg til legen igjen og deretter hver uke. Syns nesten det er litt lite, spesielt siden termindatoen ikke er helt sikker.. Har fått tre ulike datoer; 17., 18. og 29. oktober. Legen går nå utifra den 29. Men formen er bra og jeg er fortsatt i jobb Så det skal vel gå greit. Syns du bare er heldig jeg. Det er jo bedre med litt for mye oppfølging, enn for lite.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 jeg går til jordmor og det har vært en gang pr måned fram til uke 36, da ble det hver 14 dag. jeg skal til kontroll igjen på termindato. jeg synes det er altfor skjelden selv om hun sier jeg bare må ta kontakt hvis det er noe::::::jeg vil nå gjerne gå dit for å få oppfølging og konstatere at alt er som det skal, høre fosterlyd og slikt.
Gjest Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Fra uke 32 blei jeg satt opp hver 14.dag.. Tror faktisk det er hver uke nå på slutten( er i uke 36). Til tirsdag skal jeg til kontroll hos legen, og nå er det sånn at jeg føler ikke at det " gir" meg noe.. Så jeg spurte jordmor om jeg kunne komme innom henne også- i tillegg, og jeg var hjertelig velkommen
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 uke 36 her, og har akkurat begynt med 14 dagers kontroller (har hatt månedlig frem til nå)
Gutt, jente og ? Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 Synes det er rart dette... Jeg har vært hos jordmor EN gang, og lege to ganger, alt dette til sammen. Og jeg er i uke 30. Er ikke dette litt lite?? Ringte til jordmor for noen dager siden og bestilte time hos henne, jeg kunne ikke få får om en mnd, enda hun VET at jeg er så langt på vei. Er veldig rart.... Tror jeg skal bytte jordmor, selv om det begynner å nærme seg slutten. Har egentlig ikke tenkt over at det er litt sjeldent, før jeg leste hva dere andre har skrevet.
Elle Vilde Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 Jeg synes jeg har kontroller for sjelden! Hadde kontroller i uke 28, 32,35, 37 og neste er uke 39. Skulle gjerne hatt en kontroll nå i uke 38 også, selv om alt har vært som det skal hele veien... Virker som om det er veldig ulik praksis på hvor mange kontroller man har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå