Gå til innhold

Erfaring på godt og vondt med Babywatcher

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å skaffe meg Babywatcher pga 3 tidligere aborter i 1. trimester. Flytter for øvrig over til 2. trimester i morgen, så den største abortfaren bør jo være over.

Jeg har allerede vært til ul 3 ganger og skal for 4. gang på tirsdag. Tenkte jeg skulle høre hva gyn synes om Babywatcher.

MEN - jeg er veldig interessert i hva andre har erfart, evt både på godt og vondt, med bruk av Babywatcher. Blir det en ekstra stressfaktor at man har muligheten til å sjekke hele tiden? Kan det være vanskelig å finne hjertelyden, slik at man blir mer nervøs enn nødvendig? osv

Håper at noen vil bidra med gode råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...

Jeg har babywatcher men har brukt den bare tre ganger... Så jeg syntes ikke det ble ekstra stress faktor... Men føler meg trygg med at jeg har den å kan sjekke... :))

Skrevet

Hei

Jeg har fått låne en og er godt fornøyd med den. Bruker den bare av og til og kun kort tid av gangen. Første gangen var i uke 11 og da var det litt vanskelig å finne hjertelyden, men fant den til slutt. Vil ikke bruke den for mye og stresser overhodet ikke med at den ligger her. Veldig grei å ha før man kjenner bevegelse og sikkert mot slutten av sv.skapet hvis babyen har vært litt rolig en stund.

Fikk låne den av en som skaffet den av samme grunn som deg, 3 tidlige aborter. Siste svangerskap gikk bra, men tror hun følte en ekstra trygghet med Babywatcheren :-)

Skrevet

Her må jeg svare altså..:) Har masse erfaring med BW :)

Gyn. vil sikkert anbefale deg å ikke skaffe en, de vil nok helst at undersøkelsen skal gjøres av folk som kan det. Dessuten sier de at det kan gjøre til at barnet føler unødvendig stress.

Jeg personlig har hatt noen få dårlige erfaringer med den, men de veier ikke opp mot alle de positive opplevelsene jeg har hatt med den, bare så det er sagt. Har ikke angret en dag på at jeg skaffet meg en sånn.

De dårlige gangene er når jeg ikke har funnet noe lyd, har ligget lenge å søkt, men uten hell. Da har jeg blitt redd og bekymret, men har som regel funnet lyden. Bare det at enkelte ganger tok det litt lengre tid enn det det "vanligvis" gjorde. :) Tror det bare er ett tilfellet jeg fikk skikkelig kula, fordi jeg ikke fant noe, også var det med en gang jeg fikk den. Da hadde jeg jo aldri gjort det før, så da var jeg jo litt grønn :)

Men som sagt, har de aller fleste gangene hatt lykke og funnet lyden lett. Brukte den endel, men aldri lenge i begynnelsen av svangerskapet, men nesten ikke nå lenger da jeg kjenner bevegelse. Men det hender enda at jeg tar den frem for en liten tyvlytt.

Om du er veldig usikker, så kan det være en kjempe lettelse for deg å få en sånn. Du kan sjekke mye selv. Men på en annen måte om du er usikker så kan du bli enda mer usikker om du plutselig ikke skal finne lyden en dag...:) Det må du nesten føle på selv. :) Selv om man har en trenger man ikke nødvendigvis bruke den lenge av gangen :)

Jeg er glad for min iallefall, selv om jeg har hatt en dårlig erfaring eller to :)

Skrevet

Jeg opplevd det på godt å vondt. jeg skaffet meg en sånn da jeg var ca 16 uker. jeg har hatt mest positive opplevelser med den. jeg har kunne hørt hjertelyden dager hvor jeg føler alt er galt. Så jeg angrer IKKE på at jeg kjøpte den. Men det har vert ganger der jeg ikke har funnet hjertelyden. Den første gangen ble jeg veldig nervøs. men lærte meg snart at jeg er ikke erfaren, så mer kan jeg ikke vente. I tilegg så kan babyen snu seg, å da hører man den ikke

Skrevet

Har bare positivt å si om den. Den har fått meg til å slappe mer av. Tar stort sett bare noen sekunder for å finne ut at det faktisk er liv, når en har fått litt trening. Var veldig glad jeg hadde den her en dag da jeg plutselig begynte å blø? Fikk panikk! Kunne kjapt finne ut at det va hjertelyd, og etter en stund fant jeg ut at blodet kom pga av at jeg tydeligvis hadde skjært meg under barbering. Hehe. Men bruker den nesten ikke lengre for kjenner spark hver dag.

Er enig at det ikke er vits å rådføre med lege. e.l. de er i garantert i mot det. De tørr nok ikke å si annet i tilfelle noe skulle gå galt.

Skrevet

Jeg har vært litt mere engstelig i dette svangerskapet. Så jeg har følt at babywatcheren var en sikkerhet å ha i bakhånd.. Jeg har slappet av i starten, prøvde forsiktig i uke 9 men fant ingenting. Det var for tidlig og jeg ble ikke redd av den grunn.. Prøvde igjen 10+6 og ble kjempegla da jeg faktisk hørte hjertelyden da.. Har siden da bare hørt av og til. Vil ikke forstyrre den lille unødig. Og jeg har funnet lyden HVER gang og ikke prøvd lenge pr gang.

Var VELDIG gla jeg hadde den nå i uken (uke 12+2) for jeg var til legen og hun fant IKKE hjertelyden. Jeg ble litt usikker da, siden jeg selv hadde funnet den etter noen minutter hjemme bare 3 dager før.. Så da jeg kom hjem fra legen prøvde jeg selv... og fant den betryggende raske lille pulsen etter bare 2 min med lytting/leting.. Så jeg er supergla for at jeg inversterte i en babywatcher!! Den er verd gull for meg

Skrevet

Jeg kjøpte en BW, og har ikke angret. Er 23 uker på vei, og har bare brukt den noen få ganger, men likevel, hadde jeg ikke hatt muligheten sååå hadde jeg blitt redd og nervøs. Synes overhodet ikke det er en stressfaktor i alle fall.

Har hørt noen som bruker den hver dag, og det høres ikke særlig lurt ut, men å finne den frem og lytte en liten stund når man er redd, det blir noe helt annet.

Skrevet

Jeg har BW og har bare gode erfaringer med den :)

Har hatt endel blødninger, og komplikasjoner sv.skap og BW gjør at jeg føler meg trygg da jeg kan høre gutta mine de dagene jeg synes de er stille i magen.

Er 23+5 idag, og kjenner veldig mye liv, men eneklte ganger er jeg stresset og veldig bekymret (pga livssituasjonen) da er BW god og ha, for og konstantere at de er i live:)

Bruker og og ha med BW på sykehuset til mannen min, slik at han får lytte til spirene :) :)

Skrevet

har åsså en, og den brukte æ fra uke 12 tell uke 19! Og den va tell veldi go hjelp førr mæ, når æ blei nærvøs førr at det kanskje ikkje va liv...Hadde en spontanabort rett før æ blei gravid på nytt nu...Dæffør va det ekstra betrygganes førr mæ denna gangen!

Men man skal bruke den me måte, og ikkje bli hysterisk....:)

Skrevet

Tusen takk for flotte svar! Jeg blir mer og mer sikker på at BW er en lur investering. Skal på ul på tirsdag, og dersom alt er bra da vil jeg bestille en BW.

Skrevet

Jeg fikk meg en babywatcher for 3-4 uker siden og er kjempeglad jeg kjøpte den.

Den har absolutt hjulpet meg med å roe meg ned.

Bare tryggheten i å få høre hjertelyden til nurket et par sekund er godt nok til å berolige meg... slik at jeg vet at hun er i live inni der lixom...

Jeg har ikke hatt en eneste dårlig erfaring med denne.

Sambo leker seg også med den.. han stortrivs med å høre på :P

I begynnelsen er det alltid litt vanskelig å finne hjertelyden med det samme, men ikke få panikk, når du har klart det noen ganger blir det enklerer og enklere for hver gang ;)

Nå har jeg brukt den en del så nå finner jeg som regel hjertelyden med en gang..

Har hørt en masse negativt om denne babywatcheren, men kan ikke forstå på hvilket grunnlag folk kan si at denne skader barnet??

Den kan ikke skade barnet på noen måte... man hører at hjertelyden er kjapp i begynnelsen men når du har hørt i 1-2 min så hører man at det roer seg...

Hvordan kan da folk si at dette "plager" barenet... når jeg personlig hører at ungen blir roligere av babywatcheren.

Jeg sier IKKE at man skal overdrive bruken av den, men ikke vær redd for å bruke den f.eks 5-7 min hver gang...

vi bruker den ca annenhver dag og på UL sist uke var ingenting galt med barnet.. hun var frisk og rask.

Så jeg kan med hånden på hjertet si at babywatcheren ikke "skader" barnet. (med normal bruk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...