Gå til innhold

varer el en dag??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg er litt ute å kjøre her men tror egget lever mellom24-48 timer:)

Men garanterer ingenting altså!

Skrevet

Har hørt et sted at egget må befruktes innen seks timer. Vi vet jo ikke akkurat når, men det skal være ett spesielt sted inne i egglederen egget kan bli befrukta ( rettled meg om jeg tar feil ). Har hørt om brudekammeret eller noe lign. Så når el testen er positiv står det "i boka" at egget må befruktes innen 48 timer, men i virkeligheten er det kun seks av dem som gjelder, fordi egget kun oppholder seg i brudekammeret så lenge.

Har hørt noe sånn. Dere som er mer inne på det eller vil rette på noe, værsågod.

Skrevet

ja jeg tror du har rett :))

Skrevet

Å herregud..Brudekammeret? Når jeg tror at det ikke finnes mer å vite om egg og sperm og livmødre dukker det opp ord som brudekammer??!!

Dette må du fortelle mer om Lone:)

Hvor har du lest eller hørt om brudekammeret?

klem

Skrevet

Tror det var et dokumentarprogram på tv.

Ikke rart det er vanskelig å bli gravid når egget er så kresent at det forlanger eget rom for sammensmelting. Det såkalte Brudekammeret. Og der venter hun (egget altså) i bare seks timer. Hvis ingen brukbar gemal, (etter hennes smak) har dukket opp innen fristen blir hun gallsur, (fremdeles egget vi snakker om her), dritalei og forsvinner som den furien av en en TR hun er blitt. Ikke rart svigermødre og gamle tanter har dårlig rykte! :-)

Skrevet

har hørt 12-24t. Jeg trodde at jeg hadde el på en torsdag eller fredag, men ble gravid på lørdagen ca 2 døgn etter. Derfor er det vanskelig å si noe sikkert :(

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...