Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Huff, vi traff visst ikke blink nei. Var så sikker på at vi skulle få det til nå, men nei. Trodde seriøst ikke kobberspiralen skulle ha ettervirkninger. Dumme meg. Testet forrige helg, pga jeg skulle drikke alkohol. Vært skikkelig uggen form hele uka. Testet i dag igjen, negativ. 1 dag over ikm. Huff må vel bare håpe tanta kommer så får begynne å prøve på ordentlig...Noen her som er gravid eller prøver å bli det etter kobberspiral?
Fru Oda**19pp** Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 hei! Får vel håpe du er gravid om tanta ikke har kommet Er jo ikke alle som tester positivt før en stund etter IKM. Jeg prøver også å bli gravid etter jeg tok ut min kobberspiral. Ønsker dere lykke til! **Klemmer**
Serial mom Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Kjenner følelsen... Har hatt som deg så altfor lenge nå. Men om du nettopp har starta prøvinga,så trenger det ikke bety at det er spiralens skyld at du ikke ble gravid nå. Jeg har ikke brukt prev. på aldri så lenge,men det funker likevel ikke. Dersom du får mensen til normal tid,så har nok ikke den klussa det til no særlig,det bare betyr at dere rett og slett ikke lyktes. Å bli gravid er som å kaste mynt og krone,helt tilfeldig om det klaffer eller ei,selv om det ikke er noe feil med evnen til å bli gravid! Opp med hodet,det går nok ikke lenge til det sitter en spire der,det går heldigvis fort med de fleste her:-) (og så er vi noen her som sliter en del da,håper du ikke blir en av oss) *trøsteklem*
Lone35 =0) Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Hei Jeg tok ut kobberspiralen i forrige måned. Har aldri trodd kob.spiral skulle ha ettervirkninger jeg heller. Det er jo ingen hormoner i den. Den sperrer jo bare veien for rumpetrollene... Nå er jeg bare i min første PP så vi får se. Legen min nevnte noe om at det hos enkelte med spiral kunne ta litt lengre tid å bli gravid, men jeg bare rister på hodet og venter på en logisk forklaring. Ja jeg er jo ikke lege jeg da, så jeg skal ikke påstå verken det erne eller det andre men det høres litt rart ut. Akkurat som kondomer liksom skulle ha preventiv virkning dagen etter du brukte den siste... he he Lykke til til deg :-)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Tanta har ikke kommet nei, men tror jeg håååper i det lengste og det forsinker nok litt...Neida, det går ikke an å gi opp. Hehe kommer tanta så får vi fortere fart på lakner.hehe. Lykke til til dere å.
kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 jeg lurer på noe i litt samme baner.... jeg hadde IKM i går. testet negativt dagen før. pleier alltid å ha regelmessig syklus på 28 dager. men når menstruasjonen ikke kommer- da er vel ikke IKm dagen OG DEN DAGEN MAN SKAL FÅ SIKKER TEST kommet enda?? eller er det sikkert å teste idag og sånn at TR bare er fosinka av andre grunner?? dette er det mest frustrerende altså. ikke få noe bekreftlese. jeg er sååååå innstillt på å få mensen ¨å begynne på ny pp. men nå er jeg i vakum. ved tidligere graviditeter har jeg testet positivt 3 dager før IKM - med sterk strek...hm...men det er gjerne ingen sammenheng mellom de ulike graviditetene og hormon i kroppen? eller er det slik at ved alle graviditeter vil jeg kunne få positivt reslutat tidlig i svangerskapet?? takk:)
Fru Oda**19pp** Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 Ikke får å få deg til å miste håpet, men vi har nå prøvd i 18 mnd etter jeg tok ut min spiral. Da jeg satt inn min, valgte vi og ta denne pga det var det beste (mente nå legen) i forhold til og bli gravid etter den ble tatt ut! Så jeg håper virkelig det ikke tar så lang tid for dere! Lykke til, og jeg skal x'e fingrene for dere! **Klemmer**
*bubbs* Skrevet 25. august 2006 #8 Skrevet 25. august 2006 Grunnen er at spiralen gir lettere infeksjon og arrdannelser i livmoren samt eggledere. Derfor kan den gi problemer med fertilitet (det er også en av grunnene til at de kun anbefaler spiral til kvinner som har født og er i et fast forhold...) Som du ser kan det ikke sammenliknes med et kondom. Hilsen medisinstudent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå