Gå til innhold

Aurora på nummer tre?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det dumt å gi nummer tre navnet Aurora. Jeg tenker da på følgende: Mine to første barn har ikke navn som har vært populært i samtida i det hele tatt, altså ikke motenavn, men Aurora er jo kjempepopulært for tida.

Noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare du/dere liker det så kall henne det! det er så søtt å pent. vurdere det selv om det blir jente men det som stopper meg litt er at jeg tror det vil være mange som heter det på hennes alder når hun begynner på skolen osv fordi det er så mange som vil kalle unegne side for det nå.. var mange som ble kalt det jeg heter i 1984 så jeg vet at det er kjedelig å ha ett navn mange på min alder heter.. Men det er så nydelig! vurdere det iallefall å det må du å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auroara er i alle fall et nydelig navn.

Litt vanskelig å svare siden jeg ikke vet hva de andre barna dine heter, Men jeg syns Aurora passer sammen med navn i forskjellige sjangere.

F.eks. gamle norske navn som Kari, Solveig, Olav, Jonannes osv.

Eller mer internasjonale navn som Therese, Natalie, Kevin,Danile o.l.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes ikke søsken navnene skal passe sammen..de er jo forskjellige individer å har forskjellige navn!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Det er klart at ungene er forskjellige individer, du har helt rett i det.

Jeg bor på landet, og klassene her er ikke store. Vår eldste begynte nettopp på skolen, og de er 14 stykker i første klasse i år.

Ellers har jeg ikke hørt om noen i bygda som har gitt ungen sin dette navnet, og slikt sprer seg fort! Mange her følger regelen med oppkalling, mer eller mindre, men dette er ikke akutelt for oss.

(ps. har ikke lyst å oppgi navnet på de andre barna for da blir jeg så lett gjenkjent - og bygdesnakk er ikke særlig morsomt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...