Gå til innhold

Ka ligge fosterlyden deres på, fra uke 32 og fram til fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er stadig bekymret for at det er noe galt m barnet mitt, og leste at lav fosterlyd kunne være et tegn på premature barn.. Ifølge lege/jordmor er ikke fosterlyden noe lav (de har ikkje sagt noe iallfall) på meg. Min låg sist på 133... Va da 32 uker på vei....

Ka med dere?

Skrevet

Hei!

Jeg har termin imorgen og fosterlyden hos oss har ligget på 140 hele veien...Ellers har jeg ingen erfaring med hva som betegnes som "for lavt" fosterlyd.

Skrevet

har termin i dag, å på mandag lå den på hel 160, men da hadde e gått med ekstreme kynnera hele natta og morgenen, så babyen va sikkert litt stressa. Men den har vært på stabilt 140 hele svangerskapet. Men alt mellom 120-160 e jo normalt :)

Skrevet

Har ligget på 140-160 hele svangerskapet... termin i morgen =)

Skrevet

De fleste eg har hørt fra, har hatt en jevn fosterlyd hele svangerskapet, mens hos meg har den gått fra 152 til 128.. Syns bare det er så rart... Men det er vel normalt.... Alt e jo normalt ha eg skjønt :-( For å bare si det, er førstegangsfødene...

Skrevet

Hei..fosterlyden til lillemann har ligget på 140 så og si hele tiden..

Skrevet

fosterlyden kan forandre seg litt når babyen snur på seg etc.. kan ikke bare være det da?

Skrevet

140-160 de gangene jeg har målt. Det varierer hvor lenge jordmor måler og hvor stresset jeg selv er før jeg kommer.

Skrevet

Min var 150 i begynnelsen av graviditeten, men har gått ned til å ligge stabilt rundt 130- 135 fra uke 30 ca. Da jeg var på sykehuset og lå med bånd rundt magen og målte hjertelyden i uke 37 så jeg at den varierte fra 125- 145, men lå mest rundt 135.

Skrevet

Min varierer fra 105 til 160,,,, skal til sjekk på mandag for ujevn hjerterytme...men jeg bekymrer meg ikke...har alltid hatt det samme selv og har aldri hatt problemer...Babyen i magen har variert slik hele tiden men de sier hun er frisk og fin til tross for ujevn fosterlyd

Skrevet

Jeg har også hatt ganske stor variasjon når jeg har vært inne til ctg, men da har jm bare sagt "fin variasjon". Tror ikke det var fullt så stor variasjon som 105-160, men nesten.

Skrevet

Halla, er du her også, hehe...

Husker ikke helt, men feks 125-158, ja noe sånn. Fikk hvertfall inntrykk av at det var greit..

Skrevet

Antall hjerteslag pr min avhenger av aktivitetsnivået på babyen. Og varierer hele døgnet. Som skrevet tidligere er alt mellom120-160 normalt, enkelte ganger vil den være både høyere og lavere. Synes 133 høres veldig normalt ut.

Er selv i uke 34 nå, hos meg har frekvensen ligget mellom 125-143 gjennom hele svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...