Gå til innhold

Modningsakupunktur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter en ny tråd, den andre var så lang:) Jeg startet med akupunktur i uke35. De nålene akupunktøren da satte, var for å styrke kroppen, og livmora og den jobben den skal igjennom. Jeg har gått 1 gang i uka. I uke 38 satte hun nålene på andre steder, disse var for å modne livmoråpningen, fjerne vann i kroppen etc. Og det hjalp!

I dag har jeg akkurat nådd uke 40, har termin på søndag, og var på sykehuset i går på sjekking av modning. Jeg hadde da 2 cm åpning, og alt var klart. Jeg har ikke kjent noe vondt eller smerter. Fikk da modningsakupunktur av legen på sykehuset også, pluss at hun tøyde/strippet meg, noe som IKKE var vondt.

Anbefaler akupunktur på det sterkeste, det koster 300 per gang, og det er verd de 1500 kr, om det hjelper meg i gang og underveis i fødselen. Tror det lønner seg å bruke noen uker, og ikke tro på en engangs nålestikktime på sykehuset.

Etter hver time, og etter sykehusakupunkturen i går, kjenner jeg nedpress og aktivitet der nede, stikking og modninsubehag.

VERD HVER EI KRONE JENTER!!

(ps, har også kost meg med fotsoneterapi, noe som hjelp veldig på hovne føtter og hender! + at det er kjempedeilig. Terapeauten trykker på de samme punktene som akupunktøren, et tips om du har skrekken for stikkene, selv om de ikke kjennes en gang:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått dette anbefalt av jordmor, og etter å ha lest innlegget ditt er jeg ikke i tvil, dette skal koste på meg. Tenkte å begynne i uke 35-36. Lykke til med fødselen:)

Skrevet

Jeg har nå hatt to omganger med akupunktur. Føler han drar seg lenger ned ja.... Hodet er allerede festet, så det kjennes godt noen ganger. Har stor tro på at det hjelper - håper hvertfall at jeg slipper så mange dager på overtid=) har i dag to uker igjen, så jeg er spent.... Har heller ikke tro på at akupunktur hjelper hvis man kun gjør det en gang. Jeg skal gå to ganger i uken - ihvertfall!!! Lykke til alle sammen

Skrevet

alt hjelper sier jeg bare. Og jeg er ikke i tvil. Mannen min synes nok dette er tull, hehe, men det funker. Dessuten må det jo være noe i det siden legene også tilbyr dette:) God helg!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...