Gå til innhold

Hvor mye liv skal jeg egentlig kjenne???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 27, og synes jeg kjenner mindre liv nå enn jeg gjorde for noen uker siden. Kjenner liv hver dag, men det er ikke så mye. Er litt bekymra da. Var hos jordmor på onsdag, og hørte hjertelyden, så jeg vet den lille lever, men jeg tenker at h*n kanskje ikke har det så bra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den har nok bare funnet seg noen fine tider å sove på. En jeg prata med så på den dokumentaren om livet i mors mage om igjen, og der sa de at fosteret sover ca 90% av tiden rundt uke 26-27, så det kan jo bare være at den lille er trøtt om dagen. :o)

Skrevet

Ja det kan godt hende at jeg har en liten latasabb i magen:) men det er en ekkel tanke da. Ser at du har en turboprinsesse, og jeg vet at vi har termin nesten samtidig...

Skrevet

Ta det som et godt tegn du, så lenge du kjenner liv hver dag. Da får du sikkert en litt roligere unge enn meg ;o)

Kanskje du er heldig å får en som sover hele natten og er et prakteksemplar av en baby :o)

Skrevet

jeg også lurer litt på dette. jeg er 22+0 i dag, men de siste dagene har jeg nesten ikke kjennt noe. Kommer liksom noen svake spark av og til, men for 4 dager siden var det fullt liv med skikkelig harde spark

Skrevet

Hehe ja kanskje:) Men er den lik sin mor, så blir det en baby som er mye våken på natta:) Det var jeg, men det har jeg slutta med:)

Takk for beroligende svar da:)

Skrevet

Det er en ekkel følelse altså... Jeg er førstegangs, så ejg har ingenting å sammenligne med heller...

Skrevet

ja, men samtidig så vet jeg jo at det er mange bevegelser jeg fortsatt sikkert ikke kjenner. men har hørt noen sier at den er ekstra rolig de dagene den vokser mye, så jeg håper det er det

Skrevet

Ja det har sikkert en logisk årsak, men det er ikke så lett å tenke på alt heller:) Men jeg hørte jo hjertelyden for to dager siden, så jeg vet den lever. Har ikke vært noe mindre liv etter det.

Skrevet

jeg har babywatcher, å vet at min også er i livet. Å hjertelyden er helt fin, det betrygger meg:D Men jeg har hørt flere som er kommt like langt som deg som opplever det samme, så det er helt normalt

Skrevet

Ja det er sikkert helt normalt. Jordmor sa også at den lille får mindre plass etterhvert. Så det blir mindre spark, men mer knuffing.

Skrevet

Hei,

Jeg er 27+4 i dag. De siste dagene har det vært så stille i magen at jeg bestemte meg for å ringe jordmor i går. Hun sa at hvis jeg var urolig kunne jeg komme innom og lytte etter hjertelyd, men etter å ha snakket med henne ble jeg egentlig ganske beroliget. Ungen har så god plass enda, at om den legger seg spesielt til trenger man ikke kjenne noen ting. Men hun sa at når jeg er så tidlig i sv.skapet som jeg er så holder det egentlig at man kjenner liv.

Så jeg dro ikke innom. Og i går kveld var det plutselig fullt liv og røre i magen igjen. Den bulet i alle kanter :o)

Så så lenge du kjenner noe til babyen daglig ville jeg ikke bekymret meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...