Gå til innhold

Dillemma.....Ny jobb

Anbefalte innlegg

Fått tilbud om ny jobb i dag jeg. En jeg har veldig lyst på. Men jeg har ikke lyst til å ta et opphold i prøvingen, og jeg kan ikke tenke meg å bli gravid før jeg i det heletatt har startet i ny jobb, har jo 3 mnd oppsigelse i den jeg har nå. Den nye jobben er også et vikariar med mulighet for forlengelse, og jeg går i fast jobb nå. Det er jo litt risikabelt å bytte nå da? Men tenk om det tar flere år å bli gravid, da kommer jeg til å angre da... Men kan jo ikke gå å tro at det skal ta så lang tid heller, da blir man jo bare deppa.

Uff det blir mye diskusjoner i heimen denne helgen!!

Trives på mange måter i den jobben jeg har, men det er litt reise vei og så er det litt turbulent der om dagen med en sjef som ikke fungerer så bra, håper jo de klarer å ordne opp i det da.

Noen som vil komme med råd, hører gjerne både for og i mot?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6064599-dillemmany-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... det er litt vanskelig i og med at man ikke vet når man blir gravid da... jeg ble nettopp selv forfremmet og sa ja til det da jeg har bestemt meg for å leve livet som om jeg ikke er prøver, og så heller ta det som det kommer den dagen jeg blir gravid. Så vil råde deg å ta en avgjørelse uten tema prøving i hodet. Er jo uansett risikabelt å bytte fra fast jobb til vikariat. Så spørsmålet er heller, vil du ha den jobben? Kan den lede deg til dit du vil komme deg karriere messig? Trives du i den jobben du har? Kan du komme deg videre i den?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6064599-dillemmany-jobb/#findComment-6064689
Del på andre sider

Karrieremessig kan jeg gå lenger der jeg er nå, og slutter sjefen kan det skje raskt, samtidig vil jeg få med meg en unik erfaring i den nye jobben. Det er så mye positivt med begge, samtidig så er det mye usikkerhet rundt begge.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6064599-dillemmany-jobb/#findComment-6064763
Del på andre sider

Uff ja, litt av et dilemma det der... Jeg er ikke i helt samme situasjon men nesten.. Jeg ønsker meg sterkt ny jobb idet jeg mistrives her jeg jobber nå og vurderte før prøvetiden gikk ut i vinter å si opp jobben min og bare ta ekstravakter et annet sted frem til jeg fikk noe fastere, men så ville jeg også prøve å bli gravid... Og da er det jo litt dumt å si opp en fast jobb tenkte jeg.. Samtidig følte jeg at jeg ikke holdt ut særlig lenger i jobben jeg har, men tenkte at kanskje jeg ble gravid raskt.. Jeg ønsket ikke å ikke starte prøvinga og vente enda et år med å bli gravid. Leste flere innlegg med folk som skrev at "joda, bare begynn i ny jobb selv om du er gravid, det ordner seg", men så er jo dette også lettere sagt enn gjort.. Hjelper lite at man har krav på ditt og datt og har sykepengerettigheter hvis man har dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver og føler at andre ikke- gravide burde fått stillingen istedet..

Dette var i februar, og nå er det snart september og jeg er fremdeles ikke gravid. Jeg har latt være å søke på interessante stillinger pga. at jeg håper jeg snart blir gravid, og jeg orker ikke å starte opp i ny jobb samtidig som jeg er gravid. Jeg tror jeg mest sannsynlig kommer til å få et tøft svangerskap pga. at jeg må slutte med noen medisiner jeg går fast på, og da er det ikke noe gøy å være ny på en arbeidsplass, eller være mye sykemeldt. Nå prøver jeg å tenke at hvis jeg holder ut litt til så må jeg da bli gravid snart.. Og jobben jeg har nå er grei å tilrettelegge hvis jeg skulle bli mye syk. Samtidig er den altfor kjedelig og lite utfordrende i forhold til den utdannelsen jeg har og jeg burde absolutt jobbet med noe jeg brenner mer for..

Tror uansett jeg har blitt enig med meg selv nå - å la det skure og gå til jeg blir gravid og så søke nye jobber i permisjonstida. Jeg skal uansett ikke jobbe her resten av livet, men vi har jo mange år foran oss i arbeidslivet, vi er jo ikke akkurat gamlinger når barnet vårt er 1 år heller...

Jeg skal ikke gi deg noe konkret råd, dette skal du få æren av å måtte avgjøre helt på egenhånd idet det er du som må ta det endelige valget til slutt, ville bare gi deg litt sympati for situasjonen idet det er et vanskelig valg. Selv har jeg valgt å bli i denne jobben, men blir bare mer og mer dritlei og utålmodig på å bli gravid snart for hver dag som går...

Uansett, lykke til med valget i helga, det ordner seg nok helt sikkert uansett hva du velger:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6064599-dillemmany-jobb/#findComment-6065036
Del på andre sider

Ikke lett valg dette. Jeg personlig tror ikke jeg hadde byttet fra en fast stilling til et vikariat hvis jeg prøvde å bli gravid. MEN hvis du ikke trives der du er, må du gjøre noe... Har man det ikke bra på jobben, så går det utover veldig mye. Du kan jo evt håpe på å bli gravid raskt, og så gå ut i sykemeling tidlig i svangerskapet.... Så begynner du å søke jobber på slutten av permisjonstiden. Hvilken bransje jobber du i da?

Hva er sannsynligheten for at sjefen slutter??

Den nye jobben, hva er mulighetene for fast stilling og hvor raskt? Kan du ikke presse de med at du er veldig interessert men at du er veldig usikker siden det er et vikariat... Hva er situsjonene på den nye jobben fremover, ser du for seg økt bemanning ??

Håper du finner ut av dette. Husk at det er viktig å ha det bra på jobben! Hvordan jobb er du har og hvordan er det du har fått??

God helg og lykke til med valgene!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6064599-dillemmany-jobb/#findComment-6065123
Del på andre sider

Uff den var ikke lett. Jeg vil nok har hørt hvilken muligheter der er for fast stilling etter vikarstillingen... Det spørs jo også om hvilken slags jobb det er. For i utgangspunktet hvis det ikke er for hardt, kan du jo jobbe en godt stund foør en evt. permisjon. Har lidt samme problem, er i fast jobb og ønsker egentlig å prøve noe nytt, men ønsker samtidig også å bli gravid. Så har gitt meg selv en tidsfrist, er jeg ikke gravid om 1/2-1 år, så tar jeg pause i prøvingen og søker annen jobb. Jobber i en stilling som ikke er relevant for utdanningen min, men trives med oppgavene bare ikke stedet, så er ikke lett..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6064599-dillemmany-jobb/#findComment-6067771
Del på andre sider

Annonse

Til deg anonym som mener at det bare er å gå ut i sykemelding tidlig i svangerskapet!!! NEWSFLASH!! Man sykemelder seg fordi man er syk, ikke kun fordi man er gravid!!!!!! Slike uttalelser provoserer meg noe voldsomt!

Det er nettopp den "lettvinte" holdning til sykmelding under svangerskapet som gjør at mange kvier seg for å ansette jenter i fødeklar alder. De blir ikke bare borte i svangerskapspermisjon, men mange er jo omtrent sykmeldte fra det tidspunktet det blir gravid!

Sykemelding er forbeholdt de som har behov for det og som virkelig er syke; ikke de som vil gå hjemme bare fordi det er behagelig!!!!

Slike holdninger ødelegger for alle jenter som ønsker å ha en karriere!

GRRRRRRR!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6064599-dillemmany-jobb/#findComment-6069621
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...