Gå til innhold

lutealfase, hva er det og hvordan regner man det ut?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

lutealfasen er fasen fra eggløsning til mens. Måten jeg fant ut hvor lang jeg hadde var at jeg tempet da jeg prøvde å bli gravid. Da ser man når man har hatt eggløsning og kan skrive ned den fagen man får mensen. Gjennomsnittlig ligger den på ca 14 dager

Lutealfasen er perioden mellom eggløsning og mensen... du teller dagene imellom, men teller ikke den dagen du har el eller den dagen tanta kommer, kun dagene imellom :-) En normal lutealfase er mellom 10 og 16 dager. Lutealfasen er den mest stabile, den forandrer seg ikke mere en kansje med 1 dag innimellom... så de som har uregelmessig syklus har uregelmessig el, ikke lutealfase :-)

ok, så det vil si at siden jeg har en syklus på 30-34 dager, så er det sånn å forstå at min el ikke alltid kommer på dag 14?

huff mye masing fra meg i dag, men sist da jeg begynte å ta el tester, hadde jeg el på 14 dag og ble gravid, så da vet jeg ikke hvor lang tid det tar til mens, så dette er litt ukjent for meg...

Annonse

Hvis man har en syklus 28 dager så kommer den på ca dag 14. men hvis man har lengre syklus så kommer den som oftest senere. ALtså hvis du har en syklus på 34 dager, så kommer nok el på ca dag 20. men dette er også individuelt. Jeg vil råde deg til å ta temperaturen din noen mnd, kan du lære deg om når den kommer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...