Gå til innhold

Prøver igjen! Trenger råd ang amming- får hun nok mat?

Anbefalte innlegg

Lille snuppa er 4 mnd om litt over en uke, og har begynt med å våkne stadig tidligere om natten for å amme.

Tidligere kunne hun sove fra ca 21 til 6-7, men nå begynner hun å våkne rundt 2-3. De siste ammingene på kvelden så virker hun ikke fornøyd når det er tomt. Hadde jo håpet at siden hun sov så godt på natten, så ville det holde seg sånn..

Kan ikke gi henne flaske, for jeg har prøvd det tidligere i forbindelse med at vi var i et bryllup, og da nektet hun å ta puppen etterpå. Måtte skikkelig streve får å få det til igjen, og hadde jo håpet å amme henne en god stund til. Og har ikke lyst på en slik tørn igjen, med mindre jeg må selvfølgelig.

Noen kloke og erfarne hoder som har noen gode råd??

Fortsetter under...

Ikke svar på spørsmålet ditt, men må bare si at jeg syns du er utrolig heldig jeg da. Min snuppe på 4 mnd blir lagt kl 19:30 ca og våkner mange ganger før det blir morgen. Minst 3!!!

De aller fleste jeg kjenner som fullammer gir mat minst en gang etter babyen er lagt for kvelden.

*dytt*

Jenta vår er 4 mnd + og hun har også begynt å våkne tidligere og tidligere. Før sov hun omtrent som jenta deres og nå våkner hun flere ganger om natten og tillegg har hun begynt med å sove lett. Det er ikke alltid hun vil ha mat har jeg funnet ut, men kos og nærhet. Hun slukner med en gang jeg legger henne inntil meg og våkner når jeg legger henne for seg selv igjen.. Prøver å unngå samsoving, men noen ganger må det til for å sove litt ut...

Gode råd mottas med takk :)

Tror det er ganske vanlig at det skjer litt endringer i ammingen etterhvert som barnet vokser. Hvis intensjonen din er å fullamme til 6 mnd, så tror jeg økedag(er) er det som må til. Da min datter var 5 mnd, opplevde jeg det samme. Jeg begynte da å gi en liten teskje med grøt om kvelden - i tillegg til ammingen - og det gjorde underverker!

Lykke til.

Vet at jeg har vært heldig til nå, jeg sov også hele natten da jeg var så liten. Kanskje det er noe arv inne i bildet?! Hadde jeg lagt henne så tidlig, så hadde nok hun også villet hatt flere måltider, for hun spiser ofte tett på kvelden.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...