prinsemamman Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Akkurat i min 29 uke og her nå Kjempe kjekt! Men lurte på noe jeg. Dere som har fått strekkmerker. Når begynte de å komme egentlig ?
Gjest Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Hei:) Mine strekkmerker i første svangerskap kom den siste uka. Uke 38/39.. Og denne gangen kom det masse rundt uke 35, og det ser ut til at det ikke vil stoppe. Men jeg har slått meg til ro med det.. Selv om det ikke er så veldig vakkert
Brillemamma Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Fikk noen strekkmerker på puppene ganske tidlig, rundt uke 20 var det vel. Har nå fått en del på hofter og rumpe, de begynnte vel i uke 28, og er bare kommet mer og mer. Er noe ekte dritt,ja...
detvarengutt! Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Har ikke fått noen, og jeg er sikker på at det er fordi jeg har vært flink til å ta tran hver dag. Smørning innenfra liksom:) + at man får smarte barn av det... mammas lille gull skal jo forsørge mamma og mammas lille hus i spania når mamma blir gammel
akhs23 Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 Hei..Jeg fikk de først under fødselen..Var så gla for at jeg ikke hadde fått..Men neida,de kom de.. Masse under navelen..Nå når jeg går med andre mann,er de nesten over hele magen..Er mye større også da..Hjelper ikke på akkurat..men det er lite jeg kan gjøre..Det eneste jeg bryr meg om nå er å få ut lille mann..Blir sprø..7 dager over terminen..urrrg
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 Kjøp Spenol (koster 7 kr flaska) Har brukt det hver gang jeg ar gått gravid. 3 gang nå. Ikke et strekkmerke har jeg fått, verken her eller der :-))) den var jo opprinnelig for spener og jur så jeg har virkelig troa på den.... Skader jo ikke prøve??
2høstjenter og 1sommergutt Skrevet 25. august 2006 #8 Skrevet 25. august 2006 Fikk de første strekkmerkene forrige uke (uke 33). Var faktisk vondt, fordi jeg kjente huden strakk seg, au au...
tessese Skrevet 25. august 2006 #9 Skrevet 25. august 2006 Strekkmerker kommer av hormonene vi har i kroppen under graviditet. Likedan er det i puberteten, da er det mange som får på pupper, rompe og ovenfor rompa. Kan være kjekt å smøre seg med en fet krem for å holde huden elastisk og fuktig, men det er ikke nødvendig å bruke dyre merker. Bruker selv en stick fra body shop på magen og body butter på rompe og pupper. Men, om man får noen strekkmerker og synes dette er veldig skjemmende går det ann å fjerne de med laser. Koster ca 2000,- (!) pr behandling. Jeg skal gjøre det HELT sikkert iaff.. Har fått noen skikkelig stygge på rompa :-(
Gjest Skrevet 25. august 2006 #10 Skrevet 25. august 2006 jeg har ikke fått noen strekkmerker enda...heldigvis er i uke 33:-) MEN har hørt de kan komme etter fødsel også..så du skal vel aldri være sikker...håper jeg forblir strekkmerke fri:-)
Gutt, jente og ? Skrevet 25. august 2006 #11 Skrevet 25. august 2006 Jeg er i uke 30 og jeg har ingen tegn til strekkmerker noen steder. Er flink å smøre meg, det gjør jeg hver kveld og hver morgen. Kan dette med strekkmerker være genetisk? Vi er masse jenter i min familie som har vært gravid, ingen av dem har hatt et eneste strekkmerke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå