Gå til innhold

Hvilke tilskudd tar dere? Noe annet/mer enn forlat som er anbef?


Ebony

Anbefalte innlegg

Jeg tar foreløpig bare forlat, som jeg begynte på nylig. Er det noe annet, feks omega 3, som man kanskje bør ta?

 

Helt fersk i gravid-sammenheng, 5+0 idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

Jeg tar forlat, omega 3 (er ikke så glad i fisk) og vanlig vitamintilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar Folat og vanlig vitaminpiller. I Norge er man jo helt opphengt i dette med tran, men jeg spiser mye fisk og ser ikke behovet for meg iallefall. Ellers sies det at man bør drikke melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar folat 0,4, Omega 3 2 kapsler, C-max 2 tabl. og Nattlysolje 3 kapsler.

 

Men legen sa omega 3 og folat var viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gravitamin som man får kjøpt på apoteket,det er folat og vitaminer i,også tar jeg omega-3 kapsler uten vitamin i tilegg. ;-) Når jeg er ferdig med 3 mnd av svangerskapet,slutter jeg med gravitamin (pga folat),og går over til multivitamin+ omega 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også gravitamin. Fikk beskjed på apoteket om å være forsiktig med for mye a-vitamin, så fikk anbefalt å ikke ta noe omega extra.

 

Når første trimester er over skal jeg fortsette med omegatabletter og spise vanlig multivitamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar folat og omega3. Skal ikke ta for mye a vitamin mener jeg å ha hørt, derfor tar jeg dette og ikke mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar og vitamintilskudden gravid som innholder folat, i tillegg tar jeg omega 3. Tok først "gravid" og møllers dobbel, men etter å ha lest på boksen fant jeg ut at det ble litt for mye vitamin A. Sluttet derfor med tranen og kjøpte bare rein omega 3:)

 

Legen min har anbefalt meg å bruke folat hele svangerskapet, var vist noe ny forskning som hadde bevist at dette var bra. Så kommer nok til å bruke de samme pillene en god stund fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gravitamin... Når jeg er ferdig med de første 12 ukene skal jeg gå over på trankapsler. jeg tør ikke ta disse samtidig pga for mye a-vitaminer osv. Jordmora mi var helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...