Gå til innhold

Har er problem, noen som har innspill??

Anbefalte innlegg

Lille snuppa er 4 mnd om litt over en uke, og har begynt med å våkne stadig tidligere om natten for å amme.

Tidligere kunne hun sove fra ca 21 til 6-7, men nå begynner hun å våkne rundt 2-3. De siste ammingene på kvelden så virker hun ikke fornøyd når det er tomt. Hadde jo håpet at siden hun sov så godt på natten, så ville det holde seg sånn..

Kan ikke gi henne flaske, for jeg har prøvd det tidligere i forbindelse med at vi var i et bryllup, og da nektet hun å ta puppen etterpå. Måtte skikkelig streve får å få det til igjen, og hadde jo håpet å amme henne en god stund til. Og har ikke lyst på en slik tørn igjen, med mindre jeg må selvfølgelig.

Noen kloke og erfarne hoder som har noen gode råd??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6063985-har-er-problem-noen-som-har-innspill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er verken klok eller erfaren;) hehe... Men gir du fra begge bryst om natta? Du har sikkert prøvd det også...

Ellers kan du prøve å øke produksjonen ved å sette av en dag til amming, hvor du ammer hver 2.- hver time, så kanskje du får henne mer fornøyd?

Takk for svar! Var ingen på helsestasjonen i dag, tenkte derfor skulle prøve forumet istede. La inn en tråd til om det samme, siden det ikke så ut som jeg fikk noe respons. Jeg har vel ikke gått inn for økedag, men har hatt noen dager hvor hun har spist oftere enn vanlig. Kanskje jeg burde sette av en dag som du sier. Det er jo også litt dumt at sist måltid før hun legger seg kommer litt for tett oppi det forrige måltidet. Har tenkt på å vekke henne for pupp i 23-24 tiden, men usikker på hvor lurt det er?

Kan dessverre ikke komme med noen gode råd, men i det minste by på felles trøst i form av felles skjebne... Her har også knøttet gått fra å sove fra ni om kvelden til seks om morgenen, til å ville ha flere måltider nattestid. Hun er forøvrig nesten like gammel som snuppa di. Tror muligens det skyldes at hun er i ferd med å få tenner (sikler mye, stikker hele neven i munnen, er generelt ganske sutrete), og at det gjør at hun sover mer urolig, men jeg vet jo ikke. Uansett er det jo både slitsomt og frustrerende, så vi får krysse fingrene for at noen kan komme med gode råd :-).

Vi hadde det akkurat på samme måte :) da ho var rundt 3,5 mnd sov ho ikkje lenger til 5 og 6 men våkna mellom halv 3 og halv 4 for å få mat. Trur igrunn dei trenger litt oftare mate når dei blir litt større, syns det virker som det er mange som opplever det samme som du.

Sikkert lurt å sette av dag for å prøve å øke, men det skal dei jo liksom styre sjølv også ved å 'mase' etter mat.

Er ikkje så godt å vite men.... jenta mi vart meir krevande med amminga på natta nå når det har vært varmt også - kan jo være det også kanskje?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...