Gå til innhold

Symptomer og hcg-nivå; sammenheng?

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er sammenheng mellom graviditetssymptomer og nivå av hcg (eller det som gjør at man får utslag på graviditetstest)? Sånn at dersom man tar en test (noe før ikm) som er negativ så skyldes alle "symptomene" noe annet? Høres kanskje teit ut, men lurer egentlig bare på om det går an å ha masse ekte symptomer uten å få utslag på test...

*litt flau over spm*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6063655-symptomer-og-hcg-niv%C3%A5-sammenheng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det vel slik at kroppen ikke produserer hcg før egget har festet seg, altså ca midt i mellom el og ikm, og da tar det vel noen dager før hcg nivået blir høyt nok til at det er merkbart både for oss i form av at vi kjenner symptomer og at de kan slå ut på tester. Så jeg tror nok veldig mange gjerne vil være gravide og derfor føler det ene og andre lenge før det faktisk er fysisk mulig å ha graviditetssymptomer, for disse skal ikke dukke opp før tideligst 4-5 dager før IKM, som oftest kommer de ikke før rundt uke 5-7 faktisk.

Det var det jeg trodde - det er jo hormonene som skaper formen, og det trodde jeg jo da egentlig ikke intrådde før egget festet seg (for det er da kroppen "oppdager" at den er gravid, eller noe sånn?)... Men de derre smertene jeg hadde litt før IKM og et stykke utover i svskapet sist, som jeg antar var "festesmerter" og livmorenstrekkersegsmerter - de starter også rundt festetiden, ikke sant?? Føler meg grønnere nå enn da jeg ble gravid sist...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...