Gå til innhold

5. tette... IKKE planlagt.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fått det bekreftet ennå, men kroppen sier at nr 5. er på veg.... Absolutt ikke planlagt, minstemann er kun ett år!! Har akkurat kommet tilbake i jobb, i 60%. Hvordan skal dette gå!!!!????

Tanken på abort er nærliggende, de 4 vi har er ganske tett, og vi har ikke overskudd med tanke på all oppfølgingen vi står ovenfor. Samtidig føles det umulig å tenke på å ta det bort, vi vet jo hvilken fantastisk opplevelse det er å få barn!!

Tør ikke tenke på hva jobben vil si. Og hvordan skal jeg greie å komme opp i full stilling for å få permisjonsgrunnlag!!?? Sukk.

Er det noen der ute som har opplevd noe lignende?

Fortsetter under...

Jeg er ikke så avvisende til abort. Særig hvis det er så tidlig at det ikke kan vises i en test engang.

Men jeg vil jo be deg tenke og føle deg nøye for her, for dersom det er du som kjenner deg lettet og avlastet i forhold til å ikke bære barnet fram, kan det være en god løsning. Men dersom du kjenner det som et krav eller byrd pålagt deg, bør du nok trå mer varsomt.

min stemor ble uheldig gravid for 5.gang. de yngste, tivllinger, var da litt over ett år. Jeg husker hvor herjet og sliten og "ute" hun så ut i den tiden. Jeg, hennes stedatter, var 20 på den tiden. SÅ jeg hadde jo en klar intuisjon på hva som foregikk... hun valgte å ta abort, og jeg tror valget herjet henne. samtidig ble det tydelig at det var et godt valg, og hun fortalte senere om sine kvaler og om sin besluttning og at hun fikk sippet seg til rask handling og etterpå følte seg lettet. livet har gått videre, jeg tror hun ikke har tenkt så mye på det, men avogtil lagt fordagen en slags erkjennelse av at det hadde blitt mer enn hun kunne klare.

Så når noe er på vei, finnes det, også i framtiden. Selv om det velges vekk! Det er ingen skam hverken å velge det til eller fra. men du skal leve med det valget du tar.

Du kan vurdere hvilke resurrsser dere har i omgivelsene som an brukes. Du må forhøre deg om mulighet for 40% sykemelding slik at du beholder grunnlaget du har i dag, nesten.

Uansett hva du velger, må du iallefall velge en sikker prevensjon på et tidlig tidspunkt, jeg fikk satt inn spiral på etterkontroll etter fødsel. Hadde stor bekymmer, men jeg kjente det nesten ikke engang. Fikk litt symptomer, men jeg velger det gjerne igjen.

Hei! Nå vet ikke jeg hva du legger i 5 tette, men hos meg vil det "poppe "ut 3 barn på under 2,5 år. I tillegg har vi et barn på 7 år.. Det er selvsagt en tøff småbarnsperiode vi har forran oss med såpass mange, og tette barn, men for meg er det absolutt verdt det!

Jeg tenker nå at jeg i det minste vil ha en pause på 3-5 år før vi eventuelt skal ha flere barn, men, skulle jeg mot formodning allikevel bli gravid igjen før, så er dette barnet like velkomment som alle de andre!

Håper du klarer å se positivt på situasjonen (om det nå skulle vise seg at du er gravid)! Barna vil få så utrolig mye glede av hverandre. Jeg føler meg utrolig heldig som har fått muligheten til å få såpass mange barn. Det er mange slitere der ute.

Uansett: Lykke til med valget!

Jeg synes ikke du skal vurdere abort. Jobben spiller jo ingen rolle. Ikke ta hensyn til de. Det kommer sikkert til å bli en slitsom periode. Men den vil jo gå over en gang .... :-) Så gratulerer!!

PS! Tok abort den første gangen jeg var gravid. 13-14 år siden nå, men jeg angrer fortsatt ..... Jeg ville aldri tatt det om jeg kunne endret på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...