perulia Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Hei. jeg har termin på torsdag 31.08. Alt har gått veldig bra gjennom hele svangerskapet, det eneste som bekymrer meg er at i de siste ukene har jeg gått litt ned i vekt, og magen har heller ikke vokst noe særlig. Jordmoren sier at det ikke er bra, mens legen sier at det ikke gjør noe, jeg stoler på det, men er alikevell litt usikker. Tilsammen har jeg jo gått opp 12 kg. og det er jo helt "riktig" Andre som har opplevd det samme?
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Ja, dette hørtes kjent ut. Hadde termin for 6 dager siden og har ennå ikke født. Hele den siste mnd stod jeg stille på vekten, og gikk ned 1 kg også. Følte meg ikke noe spesielt stor heller, selv om jeg har lagt på meg 16-17 kg. Jeg snakket med legene og jordmødrene om dette, og det var ikke noe uvanlig. Babyen hadde vokst for det. Nå de siste par ukene har jeg derimot eksplodert litt i magen, og den er passelig stor og rund (kjennes sprekkferdig ut), og jeg har lagt på meg en drøy kilo. Alt står bra til her i alle fall, og du kan stole på legen.
Gjest Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 jeg har også gått ned siste ukene! har rett og slett spist mindre enn tidligere og har tatt av 2 kg.. babyen din vokser uansett, og kjenner du godt med liv er det ikke noe farlig!!
Tredje nurk underveis Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 I en svangerskapsbok jeg har, står det at det er vanlig at vektøkningen gjerne går langsommere eller opphører i siste måned, og at noen til og med går litt ned i vekt. Det er jo heller ikke uvanlig at magen ser mindre ut, ettersom barnet synker litt nedover og gir en litt annen form på magen. Tipper det er greit, jeg. Jeg har heller ikke gått noe opp i vekt de siste tre ukene, men symfysemålet har økt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå