Gå til innhold

Fitnessball el. pilatesball

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har treningserfaring med fitnessball i svangerskapet eller utenom svangerskapet for den sakens skyld??

Fikk min ball i går og prøvde noen øvelser som fulgte med. Syns kanskje ikke at de hvor man ruller over ballen på magen var noe særlig, men...

Fitnessball-treningstips noen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ballen liggende fremme istuen alltid jeg. Trente mye med den før svangerskapet, og prøver å bruke den litt innimellom nå også.

Trener mest skrå mavemuskulatur og bekken nå. Prøver å forebygge litt bekkenplager.

Svigerinnen min er fysioterapaut og har balltrening i sal 2 ganger i uka.

Et smart tips er å ta en prøvetime med ball i sal på et treningsenter. Da får du mange ideer og gode tips.

Skrevet

Hei!

Jeg jobber med trening, og kan derfor en del om det. Ballen er veldig bra å bruke nå, spesielt fordi du ikke skal ligge vannrett og ta øvelser. For eksempel er det bra å ligge på ryggen på den med bena i bakken og ta skrå situps (slik at rompen er lavere enn hodet). Ellers er all trening av kjernemuskulatur bra, for eksempel planken, der du kan ha enten ben eller albuer på ballen. Da skal ikke magen stå i veien, selv om den gjør det litt tyngre... Lykke til!

Skrevet

Den er god bare til å sitte på også...løser opp i vonde og stive ryggmuskler....

Og om du sitter på den, men samtidlig løfter beina ifra gulvet, jobber du godt med kjernemuskler og bekkenbunn. Balansere.

Skrevet

Jeg sverger til den metoden Brooke nevner over her, i håp om at den gjør nytte for seg uten at jeg føler at det er trening. Balansere er jo bare moro:-)

Skrevet

Takk for mange flotte svar!

Tar den fram nå med en gang og tester litt! Har veldig problemer med å få ork til å trene, men kanskje jeg skal lage meg et 20-minutters program og kjøre det en gang om dagen...!? 20 minutter om dagen er bra, vel?!?

Skrevet

For oss som allerede har bekkenplager er den god å sitte på, og bare bikke bittelitt frem og tilbake, og fra side til side. Ikke så mye at det gjør vondt!!

Skrevet

20 MINUTTER OM DAGEN ER SUPERT :-)

Hilsen instruktør som gir sin godkjenning og *stående applaus* :-)

Skrevet

Deilig! Takk for applausen - det ble straks litt lettere å løfte rumpa fra sofaen og bort på ballen, hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...