lillefrk Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 jeg er livredd for tannleger, men har en visdomstann som gir meg et helvete. jeg pleier å få valium hos tannlegen,, men det kan jeg vel ikke nå? trekker de tanna uten bedøvelse? jeg er så redd, men det gjør så vondt. noen fare for at det går over av seg selv?
vimsa 79 Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 kan nok ikke hjelpe deg tror jeg, men jeg er i smme situasjon, tror ikke di trekker uten bedøvelse..... derfor har jeg ikke gått dit enda, får ringe å høre tror jeg
fruhc80 og Linnea Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Hei. Jeg trakk to visdomstenner uten bedøvelse for noen år siden! Var litt vondt, men syntes sprøyta nesten er værre jeg, så valgte å ta de uten. Men mine var veldig greie å få ut da. Tok en oppe og en nede. Måtte operere ut en noen år før den pga masse betennelse, og da måtte jeg få bedøvelse, så er nok litt forskjellig på hvor greit det er å få de ut og om de er betente. Har en igjen jeg nå som plager meg til tider.......kan gjøre veldig vondt i to uker, og så går det over igjen, så håper å slippe å ta den før jeg har født. Lykke til uansett!
frøken bibelstripp Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 jeg var hos tannlegen tidlig i svangerskapet og trakk en visdomstann MED bedøvelse... du får ikke valium, men de bruker noe annet. det gjør ingenting når du går gravid, men hvis de blir komplikasjoner etter at du har trekt tanna, det er da det ikke er så greit. da må en visst gå på en pencilinkur eller noe som ikke var noe heldig når du går gravid.. men selve trekkinga gjør ingenting.. du burde ta en tlf ned å prate med de.. har du trekt visdomstann før?? hvis det gikk greit , går mest sannsynlig dette også greit.. huff a meg, dette ble langt..men håper du fikk svaret ditt.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 Ja og om han ikke har det så finner du deg en tannlege med lystgass for annledningen.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 Jeg er i samme situasjon. Jeg har to visdomstenner som gjør meg gal! De er så vonde og såre når jeg spiser! Jeg tenker heller litt andreledes jeg da... fjerningen er vel ikke det største problemet, men smertene i etterkant er det jeg er bekymret for... Ja, vi kan jo ta paracet, men jeg syns ikke akkuratt paracet er så utrolig smertelindrene jeg da.. i alle fall ikke mot store smerter som kan komme etter at man har trukket tenner.... så derfor tror jeg at jeg "biter tennene sammen" og holder ut til etter at bolla er født, så kan jeg ta ordentlig smertestillende da...
snart mamma 83 Skrevet 25. august 2006 #8 Skrevet 25. august 2006 Jeg jobber som tannlegesekretær.. Hvis du har en visdomstann som må ut finnes det en spessiell type bedøvelse som du kan få.. Anbefaler ikke å trekke en tann uten.. Er visdomstanna oppe sitter de som regel ikke så fast. er den nede i underkjeven KAN de sitte litt bedre.. men kan med hånda på hjertet si at vi aldri har slitt med visdomstenner på jenter. På gutter sitter de som regel mye bedre fast.. (pga vekst og beinbyggning) Jeg syns du skal ringe tannlegen din og forklare situasjonen!! Håper det hjalp og lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå