Gå til innhold

Kan noen hjelpe angående Provera? (samme som på "bli gravid")

Anbefalte innlegg

Nå har det gått en uke siden jeg tok siste provera-tabletten og jeg har ennå ikke fått blødning. Hadde tenkte å ta de i ca 7 dager, men det ble bare 5 fordi jeg glemte det den 6. dagen.

Skal jeg gå igang med ny kur eller skal jeg begynne rett på Pergotime nå? Det står jo i pakningsvedlegget til Pergo at de kan begynnes på når som helst dersom man ikke får blødning....

Håper noen har peiling.

Fortsetter under...

Hvis du er usikker på hva du skal gjøre ville jeg har ringt gyn som har skrevet dette ut til deg. Dette forde vedkommende kjenner best din kropp/tilstand og da vil du få beskjed om hva som er riktig å gjøre for deg.

Uansett må du ha lykke til :)

Klem

Er enig i at du bør ringe legen. Skal man ikke ta Provera i 10 dager? Jeg fikk mensen på dag 8, så det er ikke alle som får det innen ei uke. Jeg ville uansett ikke begynt på Pergo uten å ha hatt mensen først. Noen kan gjøre det, men da må gyn ha undersøkt deg først og sagt at det er greit (har noe med tykkelsen på noen slimhinner å gjøre tror jeg).

Lykke til!

Okei...takk for svarene :-)

Det står i pakken at du kan ta Provera i 5-10 dager. Sist tok jeg i 9 dager og fikk blødning 2 dager etter siste tablett, denne gangen ble det bare 5 dager siden jeg glemte å ta videre (pga reising etc.).

Får ringe gyn på mandag tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...